וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: העליות האחרונות בשוק כתוצאה מגורמים בעלי אופי זמני; מומלץ לנהוג במשנה זהירות בכניסה לשוק המניות

אילן מוסנאים

29.11.2002 / 10:03

למי שמעוניין לרכוש מניות ממליצים בבנק על השקעה סלקטיווית במניות או על קניית אופציות רכש; ממליצים על ביטוח התיקים באמצעות אופציות מכר; השקל ייסחר בטווח מחירים צר



בבנק הפועלים לא מתרשמים יותר מדי מגל העליות בשבוע האחרון ומנסים לצנן את התלהבות המשקיעים, שעשויים לסבור שמדובר פה בשינוי מגמה של ממש. כלכלני הבנק מעריכים כי עליות השערים בשבוע האחרון הן בעיקר כתוצאה ממספר גורמים שהשפעתם זמנית, כגון: פעילות ערה של מנהלי תיקים וגופים מוסדיים על רקע סוף שנה, עדכון הרכב מדד המעו"ף והייסוף בשקל.



בנוסף, בבנק מציינים כי המסחר בשבוע החולף הושפע ממספר גורמים שהשפעתם הסופית לא ודאית כגון: קבלת הערבויות והרכבן, הקדמת הבחירות ותוצאותיהן, יציאה אמיתית של ארה"ב מהמיתון והמשך המגמה החיובית בבורסות בארה"ב.



בבנק מדגישים מספר גורמים בעלי השפעה שלילית: הריבית שלא נראה שתרד עד הבחירות, הפרמטרים הכלכליים במשק, הסלמה אפשרית במצב הבטחוני בשטחים ובעיראק והמיסוי הצפוי בראשית 2003.



לאור כל אלה בבנק סבורים כי רמת אי הוודאות עדיין גבוהה מאוד, וממליצים לנהוג במשנה זהירות בכניסה לשוק המניות עד התבהרות נוספת בכל המישורים, ולמרות עליות השערים החדות יחסית שנרשמו מאז שנודע דבר הקדמת הבחירות.



לאלה שחוששים לפספס את הרכבת ממליצים כלכלני הפועלים על השקעה סלקטיווית במניות או לחילופין קניית אופציית רכש (CALL) והפקדת יתרת הכסף בפיקדון. ללקוחות בעלי תיק מניות החוששים מירידות מומלץ לבטח את תיק המניות באמצעות רכישת אופציית מכר (PUT).



בבנק הפועלים מתייחסים גם למסחר בשוק המט"ח. בבנק מציינים כי בתקופה האחרונה נהנה השקל מפער הריביות הגבוה מול הדולר, ומההערכות החיוביות באשר לאישורן של הערבויות מממשלת ארה"ב. ביום חמישי שינה הדולר כיוון על רקע אירועי הטרור בקניה ובבית שאן.



כלכלני הבנק מעריכים כי השקל ייסחר בתקופה הקרובה בטווח שערים צר, בסביבות רמתו הנוכחית. לאור זאת ממליצים בבנק לשמור על רכיב מט"חי בתיקים בשיעור של 10%-15%, אותו ניתן לפזר באופן שווה בין הדולר ליורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully