וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המקצוע המבוקש ביותר בעולם שהולך ומזדקן?

28.5.2018 / 8:20

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, ועולם מקצועות הבריאות נערך לאתגרים החדשים. האפשרויות החדשות שמתפתחות בצורה אינטנסיבית, כמו גם היתרונות האישיים, המקצועיים והכלכליים הופכים את התחום ליותר ויותר פופולרי. מה בדיוק מושך את האנשים בתחום הזה? התשובה בפנים

סטודנטים לסיעוד, המכללה האקדמית צפת. יוני לובלינר,
מקצועות הבריאות אטרקטיביים לצעירים ולמבוגרים כאחד. סטודנטים לסיעוד במכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

במרץ 2016 הוכרז ישראל קרישטל מחיפה כגבר המבוגר ביותר בעולם. הוא שרד את השואה, הקים בית בישראל, וכשנשאל על ידי הנציג הבריטי מספר השיאים של גינס מהו הסוד שלו לאריכות ימים, השיב: "אם אגלה לך, זה כבר לא יהיה הסוד שלי". באוגוסט 2017 הלך קרישטל לעולמו בגיל 114, וגילו המופלג הציף מחדש את סוגיית תוחלת החיים המתארכת בישראל ובעולם.

בישראל גברים חיים עד גיל 80.7 ונשים עד גיל 84.2 בממוצע. נוכח שיפור באיכות הטיפול הרפואי והקדמה הטכנולוגית ואיכות החיים של כולנו רק יתארכו, ויש לכך השפעות אדירות. עד איזה גיל נמשיך לעבוד? במה נעבוד? האם נוכל להחליף איברים שנשחקו? איך זה ישפיע על קצבת הפנסיה שלנו? וכיצד נשמור על רמת החיים? השאלות רבות, אבל דבר אחד ברור: ככל שנזדקן יותר, נזדקק יותר לאנשים שיטפלו בבריאות שלנו.

כפי שהמצב נראה כעת, אין סיבה לדאגה. מקצועות הבריאות פופולריים מאוד הן בקרב הצעירים שרק מתחילים ללמוד, והן בקרב אנשים מבוגרים יותר שרוצים לעשות הסבה ולהתחיל קריירה שנייה. אז מה בעצם מושך אנשים לתחום הסיעוד, הפיזיותרפיה, רפואת החירום ומדעי המעברה הרפואית?

מבוקש, גמיש ומתגמל

כפי שכבר ניתן להבין, תוחלת החיים המרשימה מבטיחה בטחון תעסוקתי לכל העוסקים במקצועות הבריאות. מה שלא פחות חשוב במדינתנו, מדובר בביטחון תעסוקתי לא רק לתושבי המרכז, אלא גם לתושבי הפריפריה, היות והביקוש לעובדי מקצועות בריאות גבוה בכל רחבי הארץ. הביקוש הגבוה לעוסקים במלאכה המבורכת מבטיח גם שכר הוגן ותנאי העסקה נאותים. וזאת לצד עצם העיסוק ברפואתו של האדם, היכולת לעזור לבן אדם חולה ולהחזיר אותו לחיים מלאים, מה שללא ספק מבטיח סיפוק אישי ומקצועי, שלא תמיד נמצא במקצועות פחות מאתגרים.

פיזיותרפיה היא דוגמה מצוינת למקצוע מבוקש ומתגמל. אנחנו פוגשים פיזיותרפיסטים במקומות רבים: בבתי חולים, במרכזי שיקום, בקופות חולים, במרכזי התפתחות הילד וכו'. הם אלה שעוזרים לנו להשתקם אחרי ניתוחים וטראומות, מעריכים את מצבנו התפקודי ומדריכים אותנו כיצד נוכל לנהל אורח חיים עצמאי, בריא ופעיל. מבחר גדול של מסגרות ואפשרויות תעסוקה מאפשר לפיזיותרפיסטים להיות גמישים בבחירת מקום העבודה ושעות העבודה, לשלב בין מספר עבודות, לעבוד כשכירים וכעצמאים, ובעצם ליהנות מכל האופציות ששוק העבודה יכול להציע לבעל מקצוע מבוקש.

זוג צעיר על שפת הים. ShutterStock
הדור שלנו מחפש עבודה מאתגרת ומספקת/ShutterStock

התפתחות אישית ומקצועית

הדור שלנו הוא דור שמחפש אתגר. עבודה משמעותית, מובטחת, עם שכר לטוב לצדה לא תמיד מספיקה למי שמחפש אתגר אישי והתפתחות מקצועית. וגם פה מקצועות הבריאות יודעים לתת מענה. ראשית, מדובר בתחום של חידושים טכנולוגיים מרהיבים. זהו תחום שבו אתה יכול לעסוק בפיתוח טכנולוגיות חדשות, אם למשל למדת מדעי המעבדה הרפואית. או לאמץ את אלה שפותחו במיוחד עבורך ופתחו בפניך אפשרויות טיפול חדשות, לדוגמא ברפואת חירום.

שנית, זהו תחום שמציע מגוון רחב ביותר של התמחויות, שמאפשרות בשלב מסוים של הקריירה לשדרג בצורה משמעותית את הידע והמיומנויות המקצועיות. דוגמה מצוינת לכך הוא תחום הסיעוד. אחים ואחיות יכולים להתפתח במקצוע הסיעוד בתחומים שונים כמו מיילדות, טראומה, דיאליזה וכו'. כמו כן, היום התפתחו מסלולי לימוד חדשים שעונים על הצרכים של מערכת הבריאות כמו תואר שני בסיעוד עם התמחות בניהול ותואר שני בתחומים קליניים רבים.

נוסף על כך, לאחרונה התפתח מסלול פורץ דרך שמאפשר לקבל מומחיות הקלינית בסיעוד בתחומים שונים כמו סכרת, כירורגיה ופגיה עם סמכויות רחבות יותר לאחיות, בכדי שיוכלו לתת מענה מידי ואיכותי לחולים שלהם. מסלול נוסף שאחים ואחיות יכולים להתפתח בו הוא המסלול האקדמי שמיועד לבעלי תואר שלישי (PHD). מסלול זה מאפשר לאחים ואחיות להתפתח מבחינה אקדמית ומחקרית, ולהגיע לדרגות אקדמיות גבוהות מאוד כמו פרופסורים.

קריירה עם ערכים

היתרונות הרבים של מקצועות הבריאות והביקוש הגבוה אליהם גרמו ללא מעט אוניברסיטאות ומכללות לפתוח מסלולי הכשרה מתאימים. ואף שהתארים נראים דומים, רק לחלק ממוסדות הלימוד יש ערך מוסף משמעותי. במכללה האקדמית צפת, לדוגמה, אפשר ללמוד את ארבעת המסלולים בתחום מקצועות הבריאות: N.S.B בסיעוד, T.P.B בפיזיותרפיה, SC.B במדעי המעבדה הרפואית, B.EMS ברפואת חירום. יתרונה הגדול של המכללה הוא בקרבתה למספר בתי חולים מרכזיים בצפון, בהם ניתן להשתלם, להתמחות ואולי בתום הלימודים גם להתקבל לעבודה. היתרון המובהק השני של המכללה הוא בסגל המרצים המנוסה שגם עוסק בחיי היום יום במקצוע התמחותם.

למסלולי הלימוד של מקצועות הבריאות במכללה האקדמית צפת

וואלה! NEWS בשיתוף המכללה האקדמית צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully