וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: השליטה באבגול תימכר לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל

קובי ישעיהו

13.5.2018 / 10:08

אבגול מייצרת בדים לא ארוגים והיא נמכרת ליצרנית הכימיקלים התאילנדית, אינדורמה. בעלי השליטה המוכרים: HFH (המחזיקים ב-50.76% ממניות החברה) ולאומי (המחזיקים ב--14.96 מהמניות)

מפעל אבגול בברקן. צילום:איל יצהר, גלובס
אבגול/גלובס, צילום:איל יצהר

נחתמה עסקת המכירה של יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול ליצרנית הכימיקלים, חברת אינדורמה ונצ'רס, שמניותיה נסחרות בבורסה בתאילנד.

אינדורמה תרכוש מבעלי השליטה של אבגול, הקרן הזרה את'מבה (Ethemba) ולאומי פרטנרס (מחזיקים יחד בכ-66% מההון), את מניותיהם בחברה במחיר של 1.62 דולר למניה (5.78 שקל), כלומר לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל לאבגול.

במסגרת ההסכם נקבע כי חלק מהדירקטורים המכהנים היום באבגול - אדם הנרי טיגר, מארק ריצ'רד ג'ייקובסון, יאן ויגר מולין, מרק יוהן סלנדברוק וסער אבנרי - יתפטרו מדירקטוריון החברה, ובמקומם ימונו דירקטורים מטעמה של אינדורמה.

השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, כשהמועד האחרון להשלמתה נקבע לעוד כ=4 חודשים עם אופציית הארכה בעוד 45 יום.

בתגובה לדיווח של אבגול הבוקר מזנקת מניית החברה בכ-10%. על העסקה המתגבשת דווח לראשונה בכלי התקשורת ביום שלישי בשבוע שעבר, ומאז הדיווח (כולל הזינוק היום) התקדמה המניה בכ-20% ושוויה של אבגול הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

פעילותה של אבגול מתרכזת בייצור מוצרי בד לא ארוג, המשמש חומר גלם לשוק ההיגיינה - בעיקר לחיתולים חד-פעמיים, תחבושות חד-פעמיות לנשים, מוצרים רפואיים חד-פעמיים ומגבונים. החברה, המנוהלת על-ידי דיויד מלדרם, הציגה צמיחה של 8.5% בהכנסותיה ב-2017 לעומת 2016, לרמה של כ-368 מיליון דולר. הרווח הגולמי, לעומת זאת, הצטמק בכ-10% עקב עלייה בעלות המכירות.

השורה התפעולית של אבגול הצביעה על ירידה של 23% ברווח, לרמה של כ-36 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשמה ירידה של 15% ברווח הנקי, שעמד אשתקד על כ-21 מיליון דולר. לצד עלייה בהוצאות המימון נהנתה אבגול מהטבת מס בהיקף של כ-11 מיליון דולר, על רקע רפורמת המסים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

קרן את'מבה רכשה את מניות השליטה באבגול (מחזיקה כיום 50.8% מהמניות) בסוף 2012 מידי חברת הפטרוכימיים של דיוויד פדרמן, וממשפחת גולדווסר, בתמורה לכ-107 מיליון דולר (כ-410 מיליון שקל), כלומר לפי שווי חברה של כ-890 מיליון שקל.

בנק לאומי, באמצעות לאומי פרטנרס, השקיע לראשונה באבגול בשנת 2011 עת רכש 11.5% מהחברה ב-110 מיליון שקל. בשנים הבאות ניצל לאומי אופציה שהייתה בידו והגדיל את ההחזקה, כשכיום בידיו כ-15% מההון.

עם השלמת העסקה היא תניב לאת'מבה וללאומי פרטנרס תשואה חיובית המוערכת ביותר מ-100% על השקעתן (כולל דיבידנדים שחולקו במהלך השנים האחרונות). מלבד הקרן ולאומי מחזיקים במניות אבגול גם חברות הביטוח מגדל (כ-9%) וכלל ביטוח (כ-7.6%).

הביקוש העולמי לבדים לא-ארוגים בתחום ההיגיינה מוערך על פי אבגול בכ-1.8 מיליון טונות, וחלקה של החברה בו עומד על כ-11%. על פי הערכות שונות, הביקוש העולמי לבדים לא-ארוגים בתחום ההיגיינה צפוי לצמוח בכ-4.7% בממוצע שנתי בשנים הקרובות, בין השאר על רקע צמיחה חזקה בשוקי אסיה הגדולים, כגון סין והודו.

עוד מציינת אבגול בדוחות השנתיים, כי "חלקה של הקבוצה בשוק ההיגיינה העולמי צפוי להישמר ואף לגדול בשנים הקרובות, בין היתר, לאור הפעלתם של הקו החמישי במפעלה של החברה בארה"ב בסוף שנת 2016, והפעלתם של קווי הייצור החדשים במפעליה החדשים של החברה בישראל ובהודו".

אינדורמה ונצ'רס, כאמור, היא חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד. החברה נמנית על היצרנים המובילים בעולם של מוצרים פטרוכימיים. לחברה פעילות ייצור באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף העשויים מפולימרים ומאריגים.

המוצרים של אינדורמה משמשים לתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, למוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכו'), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות. החברה מעסיקה 15,000 עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של 8.4 מיליארד דולר.

מטה החברה נמצא בבנגקוק, תאילנד ויש לה 75 אתרי פעילות ב-25 מדינות, ב-4 יבשות שונות. לחברה 11 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם והיא רשומה כבעלים של 250 פטנטים.

אלוק לוהיה, מנכ"ל אינדורמה, אמר עם חתימת ההסכם כי "בעזרת הרכישה הזו, אנחנו מוסיפים חברה בעלת מיצוב מיוחד בסגמנט מרתק ועם תחזיות צמיחה חזקות. אבגול כבר ביצעה השקעות משמעותיות להגדלת עסקיה בעזרת הרחבת יכולות הייצור וטביעת הרגל הגיאוגרפית, ואנו מקווים ליהנות מהתוצרים ולסייע לחברה להגיע לגבהים חדשים. בסיס הלקוחות היציב של אבגול והיכולות המשלימות והנוכחות ברת הקיימא בשווקים צומחים, יחד עם הנוכחות הגלובלית של אינדורמה ונצ'רס יאפשרו הזדמנות חזקה ליצירת ערך מוסף לטובת השירות לכל לקוחותינו".

את קרן את'מבה ייצג בעסקה משרד עו"ד ברנע ואינדורמה יוצגה על ידי משרד הרצוג פוקס נאמן.

  • עוד באותו נושא:
  • אבגול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully