וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים קלות בהיקפי מסחר נמוכים; בלונדון עולה ה-FTSE ב-0.2%; פאריס ופרנקפורט עולות ב-0.7%

רן דוידוב

29.11.2002 / 19:45

פראנס טלקום עולה ב-2.6% בעקבות דו"ח לפיו תקטין את השקעותיה ברשתות 3G; עליות חדות בחברות בנייה והנדסה הקשורות לתביעת האזבסט, ABB עולה ב-8.5%



בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית קלה, אשר ממשיכה את עליות השערים שנרשמו ביומיים האחרונים. אך למרות זאת צפויים היקפי המסחר היום להיות נמוכים מהממוצע בשל חג ההודיה בארה"ב.



בלונדון עולה ה-FTSE ב-0.2%; פאריס ופרנקפורט עולות ב-0.7%.



בחזית המקרו: מספר מחפשי העבודה בצרפת ירד בחודש נובמבר, הירידה השנייה בשיעור זה מאז תחילת השנה בעקבות העסקה מוגברת במגזר הקמעונאות והשרותים. מספר מחפשי העבודה בצרפת ירד ב-6,000 ל-2.42 מיליון, דיווח משרד התעסוקה. אנליסטים צפו עלייה של 10,000 במחפשי העבודה. שיעור האבטלה נותר ברמה של כ-9% זה החודש החמישי ברציפות.



חברת התרופות השווייצית נובארטיס דיווחה היום כי היא דוחה את מכירת חטיבת מזון הבריאות עקב חוסר עניין בשוק. כמו כן הוסיפה החברה כי הגישה את התרופה, זומטה, לטיפול בסרטן, לאישור ביפאן. המניה עולה ב-0.5%.



חברת פרסניוס מדיקל קר מזנקת ב-30% לאחר שהודיעה כי הגיעה להסכמה עם משפטנים בארה"ב בנוגע לתביעת נזיקין בשל חשיפה לאזבסט. חברות נוספות אשר חשופות לתביעת האזבסט רושמות מגמה חיובית: חברת ההנדסה ABB עולה ב-8.5% וקבוצת הבנייה הצרפתית סן-גוביין עולה ב-3.8%.



פראנס טלקום עולה ב-2.6% בעקבות דו"ח שפירסמה לפיו החברה תקטין את השקעותיה ברשתות סלולר מהדור השלישי על מנת להקטין הוצאות. מניות החברה נסקו ב-27.4% ביומיים האחרונים בשל הודעת החברה על פיטורים והודעת ממשלת צרפת על תמיכה בסך 9 מיליארד יורו בחברה.



במגזר הבנקאות נרשמת מגמה חיובית, קומרצבנק עולה ב-5.3%, קבוצת HVB אשר מחזיקה ב-10% מקומרצבנק עולה ב-4.5%.



בבריטניה צוללת מניית JD Wetherspoon, מפעילת הפאבים, ב-25% לאחר אזהרת רווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully