וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נחלש מול הדולר בעקבות ירידה בתפוקה התעשייתית ועלייה בשיעור האבטלה ביפאן

רן דוידוב

29.11.2002 / 19:14

הין נסחר כעת ב-122.67 ין לדולר, בהשוואה ל-122.29 ין אתמול; הדולר עולה מעט מול היורו ל-99.33 סנט ליורו לאחר שמדד ביטחון הצרכנים בגוש היורו נפל לשפל של 5 שנים



הדולר עולה מול הין בעקבות נתוני מקרו מדאיגים שפורסמו ביפאן, אשר עשויים להעיד שהמשק השני בגודלו בעולם בסכנת גלישה לתקופת מיתון נוספת. מול היורו נסחר הדולר ביציבות שערים יחסית, בדרכו לשבוע שלישי ברציפות של עליות מול המטבע האירופי היחיד.



הין נסחר כעת ברמה של 122.67 ין לדולר, בהשוואה ל-122.29 ין לדולר אתמול בניו יורק. מול היורו נסחר הין ברמה של 121.85 ין ליורו לעומת 121.64 ין ליורו אתמול. הדולר עולה מעט מול היורו לרמה של 99.33 סנט ליורו, בהשוואה ל-99.37 אמש.



התפוקה התעשייתית ביפאן נפלה באופן בלתי צפוי בחודש אוקטובר ושיעור האבטלה עלה בפעם הראשונה מזה חצי שנה, כך דיווח היום משרד הכלכלה והמסחר היפאני. התפוקה ירדה ב-0.3% באוקטובר לעומת חודש ספטמבר וצפויה לרדת ב-0.1% בחודש נובמבר. שיעור האבטלה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלה לרמה של 5.5% - בדומה לרמה שנרשמה בדצמבר.



הבנק המרכזי של יפאן קיצץ מוקדם יותר החודש בתחזיתו לכלכלת יפאן בפעם הראשונה מזה 11 חודשים, בעקבות החולשה ביצוא ובתפוקה והמשך החולשה הגלובלית. כמו כן, צפוי הבנק לפרסם היום את פרטי התוכנית הממשלתית לשיקום ענף הבנקאות ביפאן.



מנהלי קרנות מכל רחבי העולם הימרו בחודש נובמבר שכלכלת ארה"ב תפתח בצמיחה מהירה יותר מאזורים אחרים והגדילו את אחזקותיהם במניות אמריקאיות על חשבון מניות אירופיות ויפאניות, כך מגלה סקר של "רויטרס". זרימת הכספים מנכסים אירופים ויפאנים לכיוונם של נכסים אמריקאים מזרימה ביקושים גדולים לדולר ומחזקת את שערו.



המנהלים אמרו לסוקרים כי הם סבורים שלשוק המניות האמריקאי סיכויים טובים יותר להקדים את קצב הצמיחה של בורסות גוש היורו. לשם דוגמה, ציינו הנסקרים שהחברות האמריקאיות מגלות יכולת או רצון גבוהים יותר בקיצוץ הוצאות בניסיון לשקם את מאזניהן.



בניגוד לכך, חוששים מנהלי הקרנות משטף של אינדיקטורים כלכליים חלשים שפורסמו בגוש היורו. מדד ביטחון הצרכנים בגוש היורו נפל היום לשפל של 5 שנים וקצב האינפלציה בגוש הואט ל-2.2%. הנתונים החדשים, המצטרפים לירידה במדד הביטחון העסקי בגרמניה, מגבירים את האפשרות שהבנק המרכזי של אירופה יוריד את שער הריבית בשבוע הבא. להפרשי הריבית בין גוש היורו לארה"ב השפעה שלילית על הדולר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully