וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: פער של 14% בין סופר פארם לרמי לוי

15.5.2018 / 13:56

על פי בדיקה של משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות, מדובר בפער בין רשת הפארם היקרה ביותר לזולה ביותר. במוצרים ספציפיים נמצאו פערים של עשרות אחוזים

משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
מוצרי טואלטיקה/אבי כהן

שוק הטואלטיקה בישראל השתנה משמעותית בשנה האחרונה, לאחר שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק. כיום נוסף לסופר פארם נכנסו לענף הפארם ניו פארם (לאחר רכישת שופרסל), גוד פארם (לאחר רכישת רמי לוי) וסמארט פארם (לאחר רכישת האחים ניסנוב).

על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק הישראלי, ערכו המשרד והמועצה הישראלית לצרכנות בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה. זאת על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.

באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר, נבדקו 35 מוצרים, בהם: דאודורנטים (7 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (2 סוגים), מוצרי היגיינה - טמפונים (7 סוגים), מוצרי גילוח (3 סוגים) ועוד. מחירים של מוצרים אלו נבדקו במגוון רשתות שיווק ובכללן יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל. מתוך רשתות הפארם נבדקו מאות סניפים של סופר פארם ושל ניו פארם, אשר מעבירות נתונים למאגר המחירים.

הבדיקה העלתה פער של 14% בסל מוצרי טואלטיקה בין הרשת היקרה ביותר, סופר פארם, שבה עמד הסל על 701 שקלים; לעומת הנמוך ביותר, רמי לוי, שעמד על 615 שקלים. במוצרים ספציפיים נמצאו פערים של עשרות אחוזים, בהם: דאודורנט ג'ילט עם פער של 56% במחירים; מרכך שיער פנטן עם פער של 56%; ודאודורנט ליידי ספיד סטיק עם פער של 42%.

רשתות פארם. עיבוד תמונה
מחיר סלי המוצרים ברשתות הפארם/עיבוד תמונה
ספר דוגמאות לפערים הגבוהים בין רשתות המזון לרשתות הפארם. צילום מסך
דוגמאות לפערי מחירים של מוצרי טואלטיקה/צילום מסך

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר עם פרסום הבדיקה כי "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות, ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. אנו במקביל נמשיך לקדם את התחרות ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים".

כהן הוסיף כי "50% מאזרחי ישראל מרוויחים מתחת ל-7,000 שקל מדי חודש. מטרתנו לדאוג שמי שיוצא לעבוד, יתפרנס בכבוד. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו, יקדמו בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully