וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקשייר האת'אווי של באפט הכפילה את אחזקותיה בטבע

עירא קראוס

16.5.2018 / 0:31

החברה פרסמה ביום ד' לאחר סגירת המסחר את רשימת האחזקות הציבוריות שלה לסוף הרבעון הראשון של 2018. בדיווח הקודם לרבעון האחרון לשנת 2017 החברה דיווחה לראשונה כי רכשה מניות של טבע

וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר הת'אוויי. רויטרס
וורן באפט/רויטרס

חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי A בשליטתו של "האורקל מאומהה", וורן באפט, פרסמה לאחר נעילת המסחר ביום ד' את רשימת החברות הציבוריות שהיא החזיקה במניותיהן נכון לסוף הרבעון הראשון לשנת 2018. מפרסום החברה עולים מספר נתונים מעניינים.

הראשון ובעל הקשר הישראלי הוא אחזקות ברקשייר במניית העם, טבע. בדיווח הקודם של החברה, שנגע לרבעון הרביעי של שנת 2017, דווח לראשונה כי ברקשייר רכשה כ-19 מיליון מניות של טבע ששוויין עמד על כ-360 מיליון דולר. עם פרסום הנתון שווי מניית טבע זינק, אך מספר ימים לאחר מכן באפט התבטא בעצמו ואמר כי לא הוא ביצע את הרכישה - מה שגרם למניה לרדת מטה מעט.

הפעם החברה דיווחה כי היא הכפילה את אחזקותיה בטבע, ונכון לסוף מארס ברקשייר החזיקה בכ-40.5 מיליון מניות של טבע בשווי כול של כ-693 מיליון דולר. שווי טבע עומד על כ-20.5 מיליארד דולר, ולפיכך ברקשייר מחזיקה בכ-3.45% ממניות החברה.

נתון מעניין נוסף הוא אשרור של טענתו של באפט כי ברקשייר הגדילה את אחזקותיה במניית אפל. בסוף הרבעון הקודם החברה החזיקה כ-165 מיליון מניות של אפל, וכעת היא מחזיקה ב-239.6 מיליון בשווי כולל של כ-40 מיליארד דולר. מה שהופך את ברקשייר לבעל המניות השני בגודלו באפל.

בנוסף הדיווח מאשרר גם דבריו של באפט כשאמר שלדעתו החברה כבר לא מחזיקה במניות אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM).

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully