וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה צריכה בוחנת הנפקה של גולן טלקום

קובי ישעיהו וגד פרץ

16.5.2018 / 9:08

החברה הודיעה לבורסה שהסמיכה את הנהלת החברה לבחון מהלך של פיצול וחלוקה בעין של מניות גולן טלקום, ולאחר מכן הנפקה ורישום בבורסה של גולן טלקום

גיל שרון. צילום: תמר מצפי, גלובס
גיל שרון/גלובס, צילום: תמר מצפי

חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) בוחנת מהלך של חלוקה בעין של מניות גולן טלקום לבעלי מניותיה ולאחר מכן הנפקה של גולן בבורסה. כך דיווחה היום החברה לבורסה במקביל לפרסום דוחותיה לרבעון הראשון.

החברה מסרה כי "ההחלטה שהתקבלה בדירקטוריון החברה הינה מקדמית ונועדה לאפשר להנהלת החברה והנהלת גולן לבחון את כדאיות והתכנות המהלך, ולהביא המלצותיהן בפני הדירקטוריונים הרלוונטיים".

למעשה, אלקטרה מוצרי צריכה שוקלת פיצול של גולן טלקום ורישומה למסחר באופן עצמאי, כחברה אחות. הרעיון הוא שכל בעל מניות באלקטרה מוצרי צריכה יקבל אחזקות בגולן טלקום בשיעור דומה לאחזקותיו באלקטרה מוצרי צריכה. בכך יוצף ערך לבעלי המניות ובמקביל ימנע הפיצול השפעות הדדיות על המניות של כל אחת מהחברות - כלומר גולן טלקום לא תשפיע על פעילות המזגנים (לדוגמא) וההיפך. בנוסף, ניתן יהיה באמצעות הפיצול להגמיש את פעילות גולן טלקום באופן שניתן יהיה לאפשר לה להתרחב בשוק דרך מיזוגים ורכישות, או שהיא תוכל לקלוט לתוכה שותף עתידי.

אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה היום בבוקר לבורסה שהיא שוקלת את המהלך ובוחנת אותו, אך נראה שהכיוון הוא ברור והפיצול מתבקש ומעיד על רצונה של אלקטרה לייצר פעילות חדשה ועצמאית סביב גולן טלקום ולכן הפיצול הוא הגיוני.

גולן טלקום נמצאת בתוך אלקטרה מוצרי צריכה אך בפועל היא מנוהלת באופן עצמאי לחלוטין והסינרגיה שלה עם הפעילות הרחבה מאד מצומצמת. כך למשל מכירות ציוד הקצה אינן בגולן טלקום אלא במחסני חשמל שהיא זרוע שיווקית של אלקטרה. הפיצול יעניק את האפשרות לבחון בצורה יותר מדויקת איך הזרוע הסלולרית צריכה לעבוד ומה צריך להיות תחת אחריותה ומה לא.

עוד מציינת אלקטרה צריכה כי "הליך כאמור הינו מורכב והוא כולל בין היתר, חלוקה בעין של מניות גולן לבעלי מניות החברה, הכנה ופרסום תשקיף של גולן לאחר קבלת אישור הבורסה והיתר רשות ניירות ערך לכך, קבלת פרה-רולינג מרשות המסים ו/או עמידה בהוראות פקודת מס הכנסה לענין פיצולים ותנאים נוספים".

זאב קלימי, מנכ"ל החברה, התייחס לנושא ואמר כי "מהלך זה נועד להגביר את המיקוד העסקי והניהולי בכל אחת מהחברות ולהערכתנו עשוי להביא להצפת ערך עבור בעלי המניות, שטובתם בטווח הארוך היא זו העומדת לנגד עינינו. אנו בוחנים בימים אלה את מהלך זה על מכלול היבטיו".

במסגרת פרסום הדוחות דיווחה אלקטרה צריכה כי פעילות גולן טלקום, שנכללת בדוחות החברה מאז אפריל 2017, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של כ-130 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

מספר המנויים הפעילים והמשלמים לסוף הרבעון הראשון עומד על כ-896 אלף וההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על כ-48.4 שקל. הרווח הנקי מהפעילות הסתכם ברבעון בכ-18 מיליון שקל.

בסך הכל הציגה אמ"צ צמיחה של כ-22% בהכנסות לרמה של כ-685 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. זאת על רקע איחוד תוצאות גולן שלא נכללו ברבעון המקביל, ומגידול בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל. לצד זאת, נרשמה ירידה בהכנסות החברה ממגזר מוצרי צריכה חשמליים.

ברווח התפעולי רשמה אמ"צ שיפור של 7.2% לרמה של 33.1 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה על רווח נקי של כ-11.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-97.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו רשמה החברה רווח הון של 73 מיליון שקל בגין מכירת רשת אייס אוטו דיפו. ללא הסעיפים החד פעמיים נרשמה צניחה של 53% ברווח הנקי.

במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, נרשם גידול של 18.8% במכירות ברבעון, לרמה של כ-312 מיליון שקל.

מנגד, במגזר מוצרי הצריכה החשמליים הסתכמו המכירות ברבעון בכ-253 מיליון שקל, ירידה של 21.4% לעומת הרבעון המקביל. בחברה מסבירים כי "הקיטון בהכנסות נובע מירידה בפעילות החברה בשוק המזגנים בישראל בעקבות קיטון חד, המוערך בכ-25%, שנרשם במכירות מזגנים בשוק הישראלי בכללותו, וזאת כתוצאה ממזג האוויר הנוח, באופן יחסי, שחל בחודשי החורף השנה".

קלימי התייחס לתוצאות והוסיף כי "תוצאות הרבעון הראשון הושפעו מקיטון מהותי שנרשם בשוק המזגנים בישראל. בחודשים הראשונים של השנה שרר בישראל מזג האוויר נוח באופן יחסי לתקופה ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, דבר שהביא לירידה חריגה של כ- 25% בכלל מכירות המזגנים בארץ והשפיע לרעה גם על היקף המכירות של החברה ותוצאותיה העסקיות. עם זאת, אנו ממשיכים ליישם את תכניתנו העסקית, ולפעול כדי להגדיל את היקף הפעילות שלנו בתחום זה בטווח הארוך, תוך התבססות על המותג המוביל של אלקטרה בתחום המזגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully