וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הילדים האלה מהגליל עוד יזכה בנובל או יגיע להנהגת המדינה

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

6.6.2018 / 8:02

הגליל הוא קודם כל האנשים שחיים בו. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עושה מאמצים כדי שהצעירים שבו ייהנו משוויון הזדמנויות ומכלים שיובילו להצלחתם, ופועל לצמצום הפערים גם בתחום החינוך הבלתי פורמלי. הכירו את דור העתיד שיצעיד את המדינה ב-70 השנים הבאות

צילום מסך

"זה נותן לי חשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות, חשיבה עצמאית יותר ועוד הרבה דברים", אומר הילד משה שפי, "אני רוצה להיות מהנדס מכונות או כל דבר שקשור לזה". הגליל הוא חבל ארץ קסום שבו טבע יפהפה, תעשייה מתקדמת, אתרי תיירות רבים ותרבות מתפתחת, אבל חשיבותו הגדולה ביותר היא האנשים שחיים בו, במיוחד הצעירים שבהם.

לכן משקיע המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בצמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות לתושביו. לצורך כך ישנם מרכזי פעילות לילדים ונוער, שמספקים להם כלים להצלחה והזדמנות להתפתח לפי מיטב כישרונם.

"אופק מרכזי מצוינות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, המופעלים על ידי ארגון World ORT קדימה מדע, הוקמו במטרה לצמצם את הפערים בין הפריפריה לבין מרכז הארץ ולאפשר לכל ילד להביא את עצמו לידי ביטוי, לפתוח צוהר לעתיד טוב יותר לילדים, כי ההזדמנויות שלהם יותר מועטות מילדים שגרים במרכז", אומרת רוני בניון, מנהלת מרכז אופק למצוינות. במרכזים אלה הילדים משתתפים בחוגי צילום, רובוטיקה, פיזיקה ועוד, כל מגוון התחומים במדע ובטכנולוגיה. "הקורס מאפשר לילדים לגלות במה הם טובים, מה הם רוצים לעשות, מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים", מוסיפה בניון.

"תפקידנו לספק לילדים האלה חכות", מסביר אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. "רק דרך שוויון הזדמנויות אנחנו נצמצם את הפערים ודרך צמצום פערים אנחנו נבנה את מנהיגות המחר. מנהיגות המחר המקומית תגיע מהילדים האלו, הם ינהיגו את מדינת ישראל בעתיד. הצעירים האלה הם המבוגרים של המחר. אנחנו במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל משקיעים מיליונים בתחום החינוך הבלתי פורמלי וזאת במטרה לתת שיווין הזדמנויות מלא לילדים החיים בגליל ובפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. אנחנו מעודדים מצוינות בתחומי המדע והטכנולוגיה ומקדמים מגוון עצום של תוכניות וממשכים לפעול להקמת מרכזים נוספים. עבור החברה הדרוזית והצ'רקסית אנו מובילים את פרויקט מרכזי הנעורים לכ-3,500 בני נוער ב-15 מרכזי נעורים התורמים לחיזוק וקידום מנהיגות צעירה, מעורבות חברתית ומימוש המצוינות של כל ילד וילד. בנוסף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מסבסד קייטנות קיץ בעלות של כ-7.5 מיליון שקלים. רק בשנת 2017 הורים בכ-40 רשויות בגליל ניהנו מסבסוד קייטנות עבור עשרות אלפי ילדי גן, וגם הקיץ אנו מסייעים זו השנה השלישית במימון קייטנות לעשרות אלפי ילדי הגן בגליל.

"זה דור העתיד של ישראל", הוסיף משעל, "חובתנו כמדינה להמשיך ולצמצם את הפערים בין הפריפריה הגיאוגרפית למרכז ולתת לכל ילד וילד שיווין הזדמנויות מלא. כי רק בזכות צמצום פערים תצמח מנהיגות מקומית שתוביל את המדינה ל-70 שנים הבאות".

מרכז ג'וליס הוא אחד מ-16 מרכזים שפועלים בתוך מסגרת נעורים, שמקדם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחד עם ג'וינט ישראל ועמותת מרכז מעשה. "אנחנו שמחים להיות חלק מתהליך שמסתכל על החברה הישראלית ככלל", אומרת רנא גנאם זינאלדין, מנהלת תכנית נעורים בחברה הדרוזית והצ'רקסית. "אנו באים לתת הזדמנויות לכל אחד לממש את הפוטנציאל האישי שלו, בלי הגבלה בגלל היישוב שבו הוא חי או מי ההורים שלו. אחת המטרות שלנו היא שלא יפגשו את החברה הישראלית בגיל 18, שהם מגיעים יותר מוכנים לצבא או ללימודים ולחיים. אנחנו רואים את עצמנו כמערכת שבאה להשלים סט מאוד חשוב של כלים".

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully