וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי לאומי צמחו ברבעון ב-17% ל-730 מיליון ש'

עירית אבישר

24.5.2018 / 8:31

העלייה בזכות צמיחה בהכנסות ממימון ושיעור מס נמוך לעומת הרבעון המקביל

רקפת רוסק עמינח. צילום: תמר מצפי, גלובס
רקפת רוסק עמינח/גלובס, צילום: תמר מצפי

בנק לאומי הציג היום (ה') תצאות טובות לרבעון הראשון של השנה, הממשיכות לשקף את המגמה מהשנה שעברה: עלייה בהכנסות מפעילות ליבה לצד ריסון ההוצאות. רווחי הבנק עמדו ברבעון הראשון על 730 מיליון שקל, עלייה של 17.4%. הרווח משקף תשואה על ההון נאה של 9%. העלייה החדה ברווח נבעה לא מעט בזכות שיעור תשלום מס נמוך ביחס לרבעון המקביל- שיעור מס של 26.4% מהרווח ברבעון זה לעומת שיעור של 38.5% ברבעון המקביל.

על רקע התוצאות, לאומי, בניהולה של רקפת רוסק עמינח יחלק 292 מיליון שקל כדיבידנד לבעלי המניות, סכום המהווה 40% מהרווח. לאומי צפוי בקרוב יחל לממש את תוכנית הרכישה העצמית של מניותיו עליה הכריז לפני כחודשיים, וזאת לאחר שסיים את היערכותו במתווה של "נמל מבטחים", המוודא כי לא ייעשה שימוש במידע פנים במהלך ביצוע התוכנית.

תיק האשראי של לאומי ממשיך לצמוח (אם כי במתינות), והוא עלה ב-1.3% מתחילת השנה ל-271.4 מיליארד שקל. אולם מהדוחות עולה כי לאומי ממשיך להקטין חשיפה למגזר האשראי הצרכני. היקף ההלוואות למשקי בית (ללא משכנתאות) עמד על כ-30 מיליארד שקל, ירידה של 200 מיליון שקל מתחילת השנה, ומעל למיליארד שקל לעומת היקף התיק ברבעון המקביל.

בעוד באשראי הצרכני לאומי ממשיך להקטין חשיפה, הבנק מגדיל חשיפה לענף הנדל"ן, והאשראי בתחום זה גדל ב-3.6% מתחילת השנה ל-54.4 מיליארד שקל. עוד בולט גידול באשראי למגזר המסחרי (עסקים בהיקף בינוני). אשראי זה צמח ביותר מ-5% מתחילת השנה ל-27.1 מיליארד שקל.

הכנסות המימון של לאומי חצו ברבעון הראשון את רף ה-2 מיליארד שקל, גידול נאה של 7.1% לעומת הרבעון המקביל. הגידול נבע מצמיחת תיק האשראי ושיפור במרווח הפיננסי של הבנק שעמד על 1.84% לעומת 1.74% ברבעון המקביל.

לאומי ממשיך לשמור על ריסון בהוצאות שכר. סך הוצאות השכר השוטפות עמדו על 1.07 מיליארד שקל, ירידה של קרוב ל-1% לעומת הרבעון המקביל. יחס היעילות של הבנק עמד על 64% ברבעון הראשון.

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully