וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט הישראלי של ברצלונה: שיתוף הפעולה החדש בין ספרד למובילאיי

24.5.2018 / 11:32

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברה למשרד התחבורה הספרדי, יותקנו ב-5,000 כלי רכב מערכות שימפו את העיר ויאפשרו בעתיד הכנסת רכב אוטונומי לספרד, שיפחית את כמות התאונות ולשפר את הבטיחות. פרופ' שעשוע: "צעד גדול שנועד להפוך את התחבורה העירונית האוטונומית למציאות"

La Rambla, לה ראמבלה, ברצלונה. nito, ShutterStock
ממפים מחדש את העיר. רחוב לה ראמבלה בברצלונה/ShutterStock, nito

ברצלונה עתידה לשנות את פניה בתקופה הקרובה. לא מדובר בשחקן רכב נוצץ לקבוצת הכדורגל בעיר וגם לא בהשלמת כנסיית בניית סגרדה פמיליה, אלא בשינוי מהותי במפת התחבורה של העיר. ברצלונה היא העיר הראשונה המצטרפת לתכנית Autonomos Ready Spain, שבאמצעותו תפלס ספרד את הדרך לקראת הרכב האוטונומי, הן מבחינת חקיקה והן מבחינת תקינה של הבטיחות. הפרויקט הוא תוצאה של שתיוף פעולה בין מובילאיי, חברת בת של אינטל, לבין משרד התחבורה של ספרד. במסגרת הפרויקט ירכשו גופים המשתפים פעולה 5,000 כלי רכב המצוידים ב-Mobileye 8 Connect™, והם יאספו בזמן אמת פרטים על הרחובות ועל התשתיות של ברצלונה. המטרה היא לשרטט מפות של העיר ברזולוציה גבוהה, המבוססות על מיקור המונים באמצעות המערכת Road Experience Management (REM™) של מובילאיי. הפרויקט יאפשר איסוף מידע על תשתיות העיר ויאפשר להכין מפה מיוחדת המתעדכנת בזמן אמת, כך שהנהיגה האוטונומית העתידית תהיה בטיחותית יותר.

משלחת מטעם ה-DGT, ההנהלה הכללית הספרדית לתעבורה, ביקרה ביום שלישי בירושלים במשרדי מובילאיי, המובילה בעולם במערכות מתקדמות לסיוע לנהיגה (ADAS) ולנהיגה אוטונומית, כחלק משיתוף הפעולה שהתחיל בינואר השנה בין שני הגופים. הספרדים רוצים מאוד להפחית את התאונות הכוללות נפגעים בכבישי ספרד, לעודד את הבטיחות בדרכים, וכן לקבוע את התשתית להכנסת הרכב האוטונומי בספרד, והם מצפים לעשות כן בעזרת שיתוף הפעולה שהוליד תוכנית שכותרתה "לשפר את הבטיחות כיום, כדי להגיע למחר אוטונומי".

במסגרת ההסכם, ה-DGT תחפש דרכים לעידוד הטמעת מערכות הנהיגה בציי רכב ציבוריים ופרטיים כדי לשפר את הבטיחות בדרכים; חיישני המערכות קוראים את הכביש כדי למנוע יציאות מן הנתיב והתנגשויות חזיתיות, והם יכולים לגלות משתמשים פגיעים, כגון הולכי רגל ורוכבי אופניים, ולהתריע מפני תאונות אפשריות.

חיימה מורנו, סמנכל משרד התחבורה הספרדי, גרגוריו סרנו, מנכ"ל משרד התחבורה הספרדי, פרופ' אמנון שעשוע מנכ"ל ו-CTO מובילאיי (שמאל). אילן בן אודיז,
חיימה מורנו, סמנכ"ל משרד התחבורה הספרדי, גרגוריו סרנו, מנכ"ל משרד התחבורה הספרדי, פרופ' אמנון שעשוע/אילן בן אודיז

על פי סקר של ה-DGT, ייתכן שההכנסה של טכנולוגיה זו בכלי הרכב מנעה כ- 4,000 תאונות בשנה האחרונה, הפחיתה בכ-54% את התאונות של התנגשות חזיתית וכן מנעה 19,000 תאונות הקשורות בסטייה בלתי רצונית מן הנתיב.

חיימה מורנו, סמנכ"ל לתפעול וניידות של ה-DGT: "ההטמעה ההדרגתית של מערכות נהיגה אוטונומית ו-ADAS בציי הרכב בספרד תתרום באופן משמעותי להגברת הניידות והבטיחות, ותהפוך אותן יעילות יותר".

פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ו-CTO מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית: "הפרויקט של ברצלונה הוא צעד גדול שנועד להפוך את התחבורה העירונית האוטונומית למציאות. אנחנו גאים בכך שיש לנו את ההזדמנות להציג כיצד טכנולוגיית ה- ADAS שלנו מתווה את הדרך לעתיד אוטונומי, תוך כדי כך שאנו הופכים את הכבישים לבטוחים יותר לנהגים ולהולכי הרגל".

כלי הרכב המשתתפים בפרויקט והמצוידים בטכנולוגיית מובילאיי הינם בבעלות העירייה, חברות הובלה, אוטובוסים עירוניים, שירותי שיתוף מכוניות וכן נסיעות משותפות. זהו פרויקט המציב את ספרד כמובילה בתחום הבטיחות בדרכים וכמובילה בהכנסה הבטוחה של כלי הרכב אוטונומיים.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully