וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים על הסכם הבראה בתעש; האוצר עשוי להעניק סיוע בסך 1.3 מיליארד שקל

חיים ביאור

1.12.2002 / 8:07

תוכנית ההבראה כוללת פיטורי 900 עובדים וסגירת מפעלים; בתנאי הפרישה לא יחול קיצוץ נוסף, למרות דרישת משרד האוצר, והם יישארו כפי שנקבע ב-1999



בסוף השבוע הושגה פריצת דרך במגעים לסיום המשבר בתעשייה הצבאית (תעש) ולגיבוש תוכנית הבראה לחברה; פריצת הדרך הושגה בפגישה בין יו"ר מועצת המנהלים של תעש, אריה מזרחי, לצוות של משרד האוצר בראשות החשב הכללי ניר גלעד. הסיכום בין הצדדים אמור לאפשר למשרד האוצר לממש את כוונתו להעניק סיוע בסך 1.3 מיליארד שקל לתעש, חלקו במתן ערבויות להלוואות.



בפגישה, בהשתתפות אנשי אגף התקציבים באוצר, סוכם כי מפעל מגן לייצור נשק קל ברמת השרון יימכר - אך לצעד זה תידרש הסכמת העובדים, שאינם פוסלים צעד זה על הסף. כמו כן תידרש הסכמה בין הנהלת תעש למשרד האוצר בשאלה אם המפעל יימכר כולו, או שתעש תשמור בידיה 51% מהבעלות עליו - כפי שהיא דורשת. כמו כן הוסכם כי בתנאי הפרישה של העובדים מהחברה לא יחול קיצוץ נוסף, למרות דרישת משרד האוצר, והם יישארו כפי שנקבע ב-99'.



הצדדים סיכמו כי יועמדו למכירה מפעלי תעש שאינם בליבת העסקים של החברה: מפעל ראם ברמת השרון לייצור רכיבים אלקטרוניים, מפעל תעופה בטירת הכרמל לייצור מכלי דלק למטוסים, המכללה למלחמה בטרור שבתחום המועצה האזורית גזר וחברת הייעוץ הנדסה כללית (הנכ"ל).



תוכנית ההבראה כוללת את פיטורי 900 מתוך 3,700 עובדי תעש, מהם 400 שיפרשו עד סוף 2002 ועוד 500 עובדים ב-2004-2003. שכר העובדים הנותרים יופחת ב-11% כדי לחסוך 80 מיליון שקל בשנה.



מזרחי אמר אתמול כי תעש תרכז מעתה את פעילותה העסקית בשלושה תחומים עיקריים: חטיבת תחמושת ארטילרית ותחמושת טנקים; מפעל סלבין ברמת השרון להשבחת רכב קרבי משוריין, ייצור תותחי טנקים וייצור מיגון לטנק המרכבה; ותשלובת גבעון המייצרת מנועים לרקטות ארטילריות ומנוע למשגר הטיל אופק 5, תשלובת הכוללת גם את מפעל מלת"ם - יצרן מערכות נשק אוויר וקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully