וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדים כבדים לאל על: הפסידה ברבעון הראשון 44 מיליון דולר

שירות גלובס

29.5.2018 / 8:16

עלייה משמעותית בהוצאות ההנהלה. עליית מחירי הדלק הסילוני והתחזקות השקל בין הגורמים המרכזיים לעלייה בהפסדי החברה. הטבת מס של 13 מיליון דולר צמצמה את ההפסדים

עגלות מטען ליד מטוס אל-על בנמל התעופה של ונציה. פברואר 2016. רויטרס
אל על/רויטרס

דוחות לא פשוטים פרסמה הבוקר חברת התעופה אל על. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הפסדים של 44 מיליון דולר לעומת הפסדים של 33 מיליון דולר. החברה מדווחת כי בין הסיבות המרכזיות לעלייה החדה בהפסדים הם עליית מחירי הדלק הסילוני (נגזרת של מחירי הנפט שעלו בשיעורים חדים) וכן היחלשות הדולר. יחד עם זאת, החברה קיבלה ברבעון החולף הטבת מס של 13 מיליון דולר שמיתנה באופן משמעותי את ההפסדים.

נתון מעניין שעולה מהדוחות הוא הדיווח של החבה כי היא חווה עלייה משמעותית בניסיונות של האקרים לפרוץ ולשבש את פעילות החברה מה שגורם לה להוצאות על אבטחת מידע תוך שהיא משתמש ביועצים חיצוניים להקשחת מערך המיחשוב שלה. החברה לא מציינת בדוחות את היקף ההוצאה הכספית שלה על הגנת סייבר אך מעצם הדיווח הלא שגרתי הזה הרי שמדובר במשהו שמטריד את מנוחת החברה והמשקיעים צריכים לשים לכך לב.

הכנסות החברה ברבעון הראשון עלו לכ-464 מיליון דולר לעומת הכנסות של 417 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה כאמור, לא הצליחה לתרגם את העלייה בהכנסות לשיפור הרווחיות והציגה הפסד תפעולי דרמטי של כמעט 53 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כמעט 30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully