וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות רושמת הפסד של 161 מיליון שקל ברבעון השלישי בעקבות הפחתת ערך בנק דיסקונט ואי.סי.איי

אמיר טייג

1.12.2002 / 7:50

הפסדי אי.די.בי פיתוח ברבעון - 189 מיליון שקל; הפסדי אי.די.בי אחזקות מתחילת השנה - 129 מליון שקל; אי.די.בי פיתוח הפסידה בתקופה כ-120 מיליון שקל



אחרי שחברות דסק"ש וכלל תעשיות דיווחו בשבוע שעבר על כך שסבלו מהפסדים כבדים ברבעון השלישי, מפרסמות הבוקר גם החברה האם אי.די.בי פיתוח והחברה הסבתא אי.די.בי אחזקות, כצפוי, על הפסדים כבדים. ברבעון השלישי כללו תוצאות אי.די.בי אחזקות הפסד מהפחתות בניכוי רווחים מימוש השקעות בסך 121 בהשוואה ל-159 מיליון שקל אותם הפחיתה החברה ברבעון המקביל.



החברה האם, אי.די.בי אחזקות , מדווחת כי ברבעון השלישי היא רשמה הפסד של 161 מיליון שקל, לעומת הפסד של 286 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אי.די.בי פיתוח מדוחת על הפסד של 189 מיליון שקל, לעומת הפסד של 450 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפסדים אלו מוחקים את הרווחים שהציגו חברות האחזקה מתחילת השנה. כך, הפסדי אי.די.בי אחזקות בתשעת החודשים שפתחו את 2002 מסתכמים בכ-129 מיליון שקל, והפסדי אי.די.בי פיתוח בתקופה מסתכמים בכ-120 מיליון שקל.



מגזר הטכנולוגיה הסב לחברה את ההפסדים הגבוהים ביותר - 90 מיליון שקל, לעומת הפסד של 245 מיליון שקל ברבעון הקודם. מגזר התקשורת הסב לחברה הפסד של כ-2 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד גבוה של 96 מיליון ברבעון המקביל. בתחום הנדל"ן רשמה החברה רוח של 7 מיליון שקל לעומת רווח של 11 מיליון שקל ברבעון המקביל. תחום התעשייה, בו מחזיקה הבחרה בין השאר במנא"י פולגת ונשר, לא רשמה הרבעון רווחים כלל לעומת רווח של 88 מיליון שקל אותו רשמה ברבעון המקביל.



את ההפסד הגבוה ביותר רושמת אי.די.בי אחזקות בגין אחזקותיה באי.סי.איי טלקום , באמצעות החברה הבת, כלל תעשיות . הפחתת ערכה של אי.סי.איי בעקבות הערכת השווי שנקבלה על ידי מעריך חיצוני וההפסדים שרשמה אי.סי.אי ברבעון השלישי הסבו לחברה הפסד מצטבר של 32 מיליון שקל בדו"חותיה הרבעון.







גם שאר חברות הפורטפוליו של חברת האחזקות לא הסבו לה נחת ברבעון השלישי. אלרון אשר רשמה הפסד של 38 מיליון שקל ברבעון השלישי הסבה לחברה הפסד של 8 מיליון שקל ברבעון. פאנדטק , המונפקת בארה"ב, רשמה בעצמה הפסד גבוה של 23 מיליון שקל ברבעון, מתוכו 3 מיליון שקל עברו לשורה התחתונה של אי.די.בי. סאיטקס , אשר רשמה הפסד של כ-5 מיליון שקל, הסבה הפסד של 1 מיליון שקל לאי.די.בי אחזקות.



כתוצאה מהערכת שווי אחזקות החברה בבנק דיסקונט , הפחיתה אי.די.בי אחזקות כ-42 מיליון שקל בגין השקעה זו. לאחר הפחתה זו, רשמה החברה את האחזקה בבנק דיסקונט לפי שווי של 520 מיליון שקל, לעומת שווי שוק האחזקות בשוק של 346 מיליון שקל, כלומר הפרש לא מפוחת של 174 מיליון שקל.



בדו"ח הרווח וההפסד של אי.די.בי אחזקות, החברה מדווחת על הכנסות של 2.7 מיליארד שקל - ירידה קלה של 5% לעומת הרבעון המקביל. בניכוי ההוצאות התפעוליות והוצאות המימון רשמה חברת האחזקות הפסד תפעולי של 292 מילון שקל, לעומת הפסד של 509 מיליון ברבעון המקביל.



מאזנה של החברה מורה על ירידה של 4% בסך נכסיה ל-51.1 מיליארד שקל בתום הרבעון. סך ההשקעות לתום הרבעון השלישי עומד על 4.9 מיליארד שקל, לעומת 5.6 מיליארד ברבעון המקביל. ההון העצמי של אי.די.בי אחזקות עמד על 2.9 מיליארד שקל, המהווים כ-5.6% מהמאזן המאוחד. ברבעון המקביל הסתכם ההון העצמי של החברה על 3 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully