וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה תביעת קניאל נגד אמפל על סך 3.6 מיליון שקל בגין חיובי ריבית מופרזים

אמיר הלמר

1.12.2002 / 12:04

שופטת ביהמ"ש המחוזי דחתה את התביעה תוך שהיא קובעת כי קניאל נטלה את ההלוואות כאשר שהיא מודעת לכל התנאים שהתלוו להן והסכימה לאותם תנאים



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הילה גרסטל, דחתה לאחרונה את תביעתה של ייצרנית הקופסאות קניאל כנגד חברת אמפל שירותי מימון . התביעה על סך 3.6 מיליון שקל הוגשה על ידי קניאל בשנת 1997 בטענה כי אמפל, ששימשה באותה תקופה כבנק למימון תעשייה, העניקה לה בשנת 1984 הלוואות שגבתה בגינם ריבית מופרזת.



בתביעה של קניאל, שהוגשה באמצעות עוה"ד משה טובולסקי ואיתן ישראלי, נטען כי נחתמו בינה לבין אמפל שמונה הסכמי הלוואה, כאשר כל אחת מההלוואות היתה צמודה למדד ובתוספת ריבית של 7.5% לשנה. עוד נטען כי ההלוואות הועמדו לקניאל סמוך לפני ה-15 לכל חודש ומועד פרעון ההלוואות נקבע ליום או יומיים לאחר ה-15 לחודש של הפירעון. בכך, נטען, אמפל הרוויחה באופן מיידי מדד נוסף (את זה שהתפרסם ב-15 לחוד) מבלי שהיתה שחיקה אמיתית בכסף המצדיקה זאת.



קניאל טענה בתביעה כי הדבר התברר לה לאחר שקיבלה חוות דעת של חברת שגיא חישובי ריבית, שהציגה בפניה כי הריבית שהיא משלמת עבור ההלוואות היא 10.7%-13.8% ולא 7.5% כפי שהוסכם.
עוד נטען כי אמפל העמידה לה הלוואות גישור לתקופה הקצרה בין נטילת הלוואה לפירעון הלוואה, שכל מטרתן להביא באופן מלאכותי את מועד מתן ההלוואות אל סף מועד פרסום המדד הנוסף. קניאל טענה כי בכך ביצעה כלפיה הנתבעת תרמית והונאה.



כאמור, שופטת ביהמ"ש המחוזי דחתה את התביעה תוך שהיא קובעת כי קניאל נטלה את ההלוואות כאשר שהיא מודעת לכל התנאים שהתלוו להן והסכימה ופעלה על פי אותם תנאים. עוד קובעת השופטת כי אינה יכולה לקבל את הטענה של קניאל כי לא ידעה שאמפל מחייבת אותה במדד שהתפרסם בסמוך לאחר העמדת ההלוואה. "מדובר בשנת 1984 כשהמדד עלה במאות אחוזים. האינפלציה דהרה והיתה משמעות עצומה ליום בו נלקחה ההלוואה או נעשתה העסקה. המודעות לסוגייה זו היתה גבוה בקרב הדיוטות, קל וחומר בקרב הקהיליה העסקית".



השופטת דוחה את התביעה ומטילה על קניאל הוצאות משפט בסך 75 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully