וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קב' דלק סיימה את הרבעון עם רווחים של 243 מיליון שקל

שירות גלובס

31.5.2018 / 9:33

הכנסות הקבוצה זינקו ב-15% ל-1.78 מיליארד שקל. הקבוצה השלימה הנפקת האגח של דלק תמלוגים ונמצאת בתהליך להנפקת מניות החברה

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
יצחק תשובה/אורי לנץ

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה הבוקר (ה') על תוצאות הרבעון הראשון שהצביעו על עלייה של 15% בהכנסות שהסתכמו ב-1.78 מיליארד שקל לעומת 1.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ברבעון החולף ב-243 מיליון שקל לעומת 220 מיליון שקל ברבעון המקביל.

נתון מעניין שעולה מדוחות הרבעון הוא התקדמות העבודות בפיתוח מאגר הגז לוויתן. החברה מדווחת כי עד לתום הרבעון הראשון של השנה השלימה הקבוצה מחצית מפיתוח המאגר מה שמלמד כי החברה נמצאת בקצת משביע רצון בכל הנוגע לפיתוח המאגר וככל הנראה תעמוד בלוחות הזמנים להשלמת הפיתוח ולהתחלת האספקה בשנת 2019.

פעילות מגזר הדלקים של החברה הניב לה רווח של כ-32 מליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-20 מליון שקל בתקופה המקבילה. החברה מדווחת כי הגידול ברווח הנקי נובע מרווח ממכירת חברה מאוחדת ומעלייה ברווח התפעולי של דלק ישראל.

פעילות הפקת הנפט בים הצפוני תרמה כ-53 מיליון שקל לרווח הנקי של קבוצת דלק ברבעון הראשון של השנה, לעומת כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. דלקפועלת בים הצפוני (מול חופי האי הבריטי) באמצעות חברת איתקה. במהלך הרבעון עמדה התפוקה של איתקה על כ- 18.2 חביות ליום, כמעט כפול לעומת התפוקה היומית הממוצעת ברבעון המקביל אשתקד. זאת, כתוצאה מהאצת ההפקה ממאגר "סטלה".

במקביל לעלייה בקצב ההפקה ירדה עלות הפקת חבית בכ-3 דולר בממוצע ל-18 דולר ומנגד נהנתה איתקה מעליית מחירי הנפט מרמה של כ-40 דולר ברבעון הראשון של 2017 לכ-70 דולר ברבעון האחרון.

בדלק מתכוונים להרחיב את הפעילות הבינלאומית בשנים הקרובות, לצד מכירת ההחזקות במאגר הגז תמר והמשך השקעה בפיתוח מאגר לוויתן, בו מחזיקה הקבוצה ביחד עם נובל אנרג'י ורציו. איתקה זכתה במהלך הרבעון הנוכחי ב-3 רשיונות קידוח חדשים, שניים מהם בים הצפוני. באחד מרישיונות אלה קיימת תגלית של כ 10 מיליון חביות, ואילו ברישיון השני, אשר עדין בשלבי האקספלורציה, שותפה איתקה עם חברת BP, שככל שיוחלט להפיק ממנו בעתיד, תהיה BP מפעילת הקידוח בפועל. בנוסף, לאיתקה רישיון שלישי, הממוקם באזור מרוחק יותר בים הצפוני, ובו תגלית נוספת המוערכת בכ-10 מיליון חביות.

הרווח השוטף של דלק מפעילות הפקת הגז בארץ (מאגר תמר) הצטמק ברבעון בכ-35% ועמד על 79 מיליון שקל, בעקבות צמצום ההחזקה של דלק בתמר לצד ההשקעה בפיתוח מאגר לוויתן. במקביל, רשמה דלק רווחי שערוך חיובי של נכסי גז טבעי בהיקף של כ-132 מיליון שקל.

בדלק מעדכנים כי בסוף הרבעון הושלמו כ-50% מהעבודות לפיתוח השלב הראשון של מאגר לוויתן והזרמת הגז מהמאגר צפויה להתבצע כבר במהלך 2019. בין היתר הושלמו הנחת הצנרת התת-ימית המחברת את הבארות לצנרת הראשית והושלמה בנייתן של חלקים נכבדים באסדת ההפקה. בתחילת חודש מאי הסתיים קידוח "לוויתן 3" וספינת הקידוח החלה לקדוח את קידוח "לוויתן 7", בעומק של כ-3 ק"מ מקרקעית הים.

הרווח הנקי מפעילות מכירת הדלקים בישראל, באמצעות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות של הקבוצה, קפץ ב-60% ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל, והגיע לכ-32 מיליון שקל ואילו פעילות הרכבים (דלק מחזיקה ב-22.5% ממניות דלק רכב) רשמה ירידה של 44% ברווח לכ-10 מיליון שקל.

בשורה התחתונה דיווחה דלק על גידול של 10.5% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון זה בכ-243 מיליון שקל. שורת ההכנסות הצביעה על עלייה של 15.4% לעומת הרבעון המקביל, לכ-1.8 מיליארד שקל.

מניית קבוצת דלק רשמה ירידה של כ-30% בשנה האחרונה, בין השאר על רקע חששות מירידה במחיר של גז טבעי המופק במאגר תמר בשנים הקרובות, ושוויה של החברה הצטמק לכ-6.6 מיליארד שקל.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, ציין היום כי "אנו בדרך להשלמת מימוש מוצלח של תמלוגי העל של דלק אנרגיה, מימוש שיוכיח פעם נוספת שהקבוצה מצליחה לעמוד ביעדים שהיא מציבה לעצמה ושהיא בעלת גמישות פיננסית. בים הצפוני פעילות ההפקה ממשיכה להתייעל והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות, המדברות בעד עצמן. גם בהמשך השנה נמשיך לפתח את פעילות האנרגיה של הקבוצה בישראל ובשוק הבינלאומי, לצד מימוש הנכסים שאינם בתחום הליבה של הקבוצה".

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully