וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות המשביר לצרכן בנובמבר - כ-60% מהמכירות הממוצעות ב-2001

אמיר טייג

1.12.2002 / 12:14

הסתכמו ב-60 מיליון שקל בלבד; כחלק מתוכנית ההבראה ייסגרו 2-3 סניפים נוספים והעובדים יתוגמלו על בסיס ביצועיהם

מכירות המשביר לצרכן הסתכמו בנובמבר בכ-60 מיליון שקל בלבד, כך נודע ל-TheMarker. על פי מכירות 2001, היקף ההכנסות החודשיות של רשת החנויות הסתכם בכ-100 מיליון שקל בחודש בשנה שעברה, ולפיכך המשביר יציג ירידה חדה של כ-40% בהכנסותיו מאז הוצאת צו הקפאת ההליכים.

הערכות כי כלל הכנסות הזכייניות, בהן זארה ופול אנד בר, הסתכמו בכ-10 מיליון שקל. על פי נתונים אלו המשביר לצרכן צפוי להציג הפסדים כבדים בחודש נובמבר. עם זאת, על פי הערכות במשביר, תעבור הרשת לרווח תפעולי החל מחודש פברואר או מארס 2003.

על פי דרישת בית המשפט, אשר הוציא צו הקפאת הליכים למשביר לצרכן, הנהלת המשביר נדרשה להציג תוכנית הבראה עד תום נובמבר. למרות שהסתיימה התקופה האמורה, עד כה לא פורסמה התוכנית. על פי פרטים אשר הגיעו ל-TheMarker, במסגרת תוכנית הבראה זו ייסגרו בין 2 ל-3 סניפים נוספים בסוף דצמבר. על פי הערכות, אחד המהם הוא הסניף בקניון חיפה, הנמצא למרגלות דרך פרויד בכניסה לעיר. בנוסף, תפעל הנהלת המשביר להוריד את דמי השכירות שמשלמת החברה ב-2 עד 3 סניפים נוספים.

על פי תוכנית ההבראה שתוגש, יפעל המשביר לקבל אשראי מהבנקים (Letter of credit) בהיקף של 20 עד 30 מיליון שקל, כדי להמשיך את פעילות תקינה של המשביר בעונת הקיץ הקרובה. עוד נודע כי שליש מאשראי זה יהיה בערבות אגודת הקו אופ, המחזיקה בכ-84% מהבעלות במשביר. למעשה, ערבות זו היא העזרה הכספית הראשונה שמקבל המשביר מבעלי מניותיו, מאז הוצא צו הקפאת ההליכים.

כ-180 מעובדי המשביר אשר קיבלו מכתבי פטורים לאחרונה, לאחר סגירת הסניפים ברעננה וברחוב אלנבי בתל אביב, עדיין לא פוטרו בעקבות התערבות ההסתדרות. תוכנית ההבראה מטפלת בפתרון בעיה זו, אשר כוללת הפרשה מסוימת מצד המשביר לפיצויים, וכן הסכם עם ההסתדרות לגבי הליך הפיטורים. כפי הנראה, לא מתכננת הנהלת המשביר לבצע פיטורים נוספים כחלק מתוכנית ההבראה.

לגבי שאר העובדים, תוכנית ההבראה תפעל להצמיד בין רמת השכר שלהם ובין וביצועיהם. שכר העובדים יתבסס על שכר בסיס מסוים ובונוסים, אשר יהיו תלויים בביצועיהם האישיים ובביצועי החברה כולה. בצורה זו ינסה המשביר להקטין את הוצאות השכר, לתמרץ את העובדים הטובים, ולאפשר הורדה בנטל המשכורות בתקופות בהן מתקשה החברה להציג רווחים.

המשביר יפנה לבית המשפט על מנת שיכריז על שני נכסים אותם פינה המשביר לאחרונה כנכסים מכבידים, כלומר יאפשר למשביר להפר את חוזה ההתקשרות עם בעל הנכס ולהפסיק לשלם דמי שכירות בעדם. כפי הנראה, בגין אחד מנכסים אלו צפוי המשביר לפנות לבית המשפט במרכז חורב בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully