וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ברזיל מתאוששת - רשמה צמיחה של 2.38% ברבעון השלישי; האינפלציה השנתית 21%

דפנה מאור

1.12.2002 / 12:22

מדד המחירים ליצרן זינק ב-5.2% בנובמבר; הבנק המרכזי צפוי להעלות בקרוב את הריבית שעומדת כיום על 22%



הצמיחה בכלכלת ברזיל הגיעה לקצב שנתי של 2.38% ברבעון השלישי, וזאת לאחר צמיחה ממוצעת של חצי אחוז בלבד בשנה האחרונה. מגזר החקלאות היה הגורם המאיץ העיקרי בצמיחה, וזאת בזכות יבול שיא של גידולי קפה. עבור השנה כולה צפויה להירשם צמיחה של 1.6%.



ממשלת ברזיל אף דיווחה כי מגזר הייצור חזר לצמיחה חיובית, למעט תעשיית הרכב. בתחום הכרייה, הנפט והגז נרשמה צמיחה של 10.8% ברבעון השלישי; החקלאות צמחה ב-7.2%; מגזר הייצור צמח ב-2.6%.
המגזר החקלאי מנע את נסיגתה של כלכלת ברזיל למיתון בשנה שעברה, על רקע משבר פיננסי קשה שעבר על המשק הגדול בדרום אמריקה. ב-12 החודשים האחרונים סבלה ברזיל מאינפלציה של 21% ברמה הסיטונית, ובנובמבר עלה מדד המחירים ליצרן ב-5.2%. ברמת הצרכן נרשמה עלייה של 9.27% במדד המחירים ב-12 החודשים האחרונים. ריבית הבסיס בברזיל היא 22%, ולפי תחזיות צפוי הבנק המרכזי להעלות אותה בדיוניו ב-18 בדצמבר.



המטבע הברזילאי הפסיד 37% מערכו מתחילת השנה בשל חששות משמיטת חובות של ממשלת ברזיל. המשקיעים חששו כי בחירתו של לולה דה סילבה לנשיאות תוביל לשמיטת חובות ולעצירת תהליכי ליברליזציה. ביום שלאחר בחירתו של לולה נפל הריאל ב-1.8% מול הדולר. מאז התאושש ב-3.8% , וזאת בעקבות הבטחתו של לולה לעמוד בהתחייבויות הממשלתיות.



בסוף השבוע האחרון נקלעה ממשלת ברזיל למחלוקת בנוגע להעברת הקצבה של 2.5 מיליארד דולר למחוז מינאס גראיס, השני בגודלו בברזיל, לצורך תחזוקת כבישים. התקציב קיבל את אישורו של נשיא ברזיל הקודם, ועלול להביא לדרישות דומות מצד מחוזות אחרים בברזיל. ממשלת ברזיל הוציאה הודעה לפיה היא מצפה לפתור את המחלוקת בהסכמת כל הצדדים, בניסיון להרגיע את השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully