וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן רושמת הפסד של 18.8 מיליון שקל ברבעון; רווחי UMI ירדו בכ-50% לעומת הרבעון הקודם ל-4.2 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

1.12.2002 / 12:37

ענף הטכנולוגיה והתקשורת, שרשם הפסד של 15.8 מיליון שקל, גרם להפסד הגדול ביותר לקבוצה; ההשקעה בסי.טי.מושן גרמה להפסד של 4.7 מיליון שקל; הפרישה 3 מיליון שקל בגין הפסדים מני"ע



חברת קרדן אחזקות , שבשליטת יוסף גרינפלד ואבי שנור, מדווחת אף היא, כמו חברת האחזקה האחרות במשק, על הפסד ברבעון השלישי של השנה, אם כי זה הסתכם ב-18.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 27.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. קבוצת קרדן פועלת בתחום הנדל"ן באמצעות קרדן נדל"ן, במגזר הטכנולוגיות והתקשורת באמצעות קרדן טכנולוגיות, במגזר התשתיות, במגזר המסחר, הכולל בעיקר את פעילות UMI ובמגזר השירותים הפיננסיים.



מגזר הנדל"ן גרם להפסד של 1.1 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת איזון ברבעון המקביל. מגזר השירותים הפיננסיים תרם הפסד של 4.3 מיליון שקל ברבעון לעומת 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ולהפסד הגבוה ביותר גרם מגזר הטכנולוגיה והתקשורת - 15.8 מיליון שקל לעומת 9.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, מגזר התשתיות תרם לשורה התחתונה של קרדן רווח של 1.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 7.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ומגזר המסחר תרם רווח של מיליון שקל לשורה התחתונה, לעומת הפסד של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



תחום הטכנולוגיות תרם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסד של 16.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 11.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד שענף זה נובע בעיקר מיצירת הפרשות לירידת ערך בהשקעתה של קרדן טכנולוגיות בקרן ההון סיכון קונקורד 2 ובהשקעתה בפרנדלי רובוטריקס. בנוסף הפחיתה קרדן טכנולוגיות 9.7 מיליון שקל בגין חברת אי-טרייד ישראל, שפיטרה כבר את כל 15 עובדיה בסוף השבוע האחרון. בסיכום תשעת החודשים הסתכמה השפעת הפרשות אלו על דו"חותיה של קרדן טכנולוגיות בכ-17.3 מיליון שקל.



גם תחום התקשורת לא הסב לקרדן נחת בתשעת החודשים הראשונים והוא גרם לחברה האם הפסד של 21 מיליון שקל לעומת הפסד של 11.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון השלישי ביצעה קרדן תקשורת הפרשה לירידת ערך בגין השקעתה בחברת סי.טי מושן בהיקף של 4.7 מיליון שקל וכן הפסדים בהיקף של 3 מיליון שקל מירידת ערך מניות סחירות.



מגזר המסחר הניב לקרדן רווחים של 17.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לעומת הפסד של 9.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. חברת UMI, המוחזקת על ידי קרדן בשיעור של 40.5%, סיימה את תשעת החודשים עם רווח של 33.5 מיליון שקל לעומת רווח של 48.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי הסתכמו רווחיה של UMI בכ-4.2 מיליון שקל לעומת רווחים של 8.5 מיליון שקל ברבעון הקודם - ירידה של כ-50%. UMI משווקת כלי רכב מתוצרת ג'נרל מוטורס, אופל, איסוזו וסאאב. חלקי קרדן ברווחים אלו הסתכמו ב-11.8 מיליון שקל לעומת 15 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בנוסף מיוחס הרווח בתשעת החדושים ממגזר המסחר למכירת אוליביה גורמה לתנובה - עסקה שהניבה לקרדן רווח של 11.3 מיליון שקל.



הונה העצמי של קרדן הסתכם ב-311.1 מיליון שקל והוא מהווה כ-20% מסך המאזן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully