וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבור ספורט הפסידה ברבעון השלישי 18.2 מיליון שקל עקב זינוק בהוצאות המימון והפרשות באי.אם.אס ושרפ"ט

אילן מוסנאים

1.12.2002 / 13:45

גיל ואלדר הסכימו להגדיל ל-50% את החלק של משפחת בראזני ב-UPSIDE מעסקת ירדן; הצדדים יכניסו לירדן נכסים מניבים עם הכנסה שנתית של 3 מ' ד' וערבויות בסכום דומה



חברת גבור ספורט , שבשליטת רועי גיל ואיתן אלדר, דיווחה על הפסד של 18.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת הפסד של 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ההפסד הכבד נרשם למרות גידול של כ-6% בהכנסות ל-49 מיליון שקל. עיקר ההרעה בתוצאות נגרמה עקב גידול חד של כ-60% בהוצאות המימון ל-10.3 מיליון שקל ובהוצאות אחרות בהיקף של 8.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההוצאות האחרות מיוחס להפחתות שהחברה ביצעה בגין האחזקות באי.אם.אס, בשרם פודים קלנר טכנולוגיות ובנכס של גבור נדל"ן.



במקביל, הודיעה הבוקר גבור ספורט כי חלו מספר התפתחויות הנוגעות להסכם מכירת מחצית מאחזקותיה בחברת ירדן לאמנון ואסף בראזני, עליו חתמו הצדדים בסוף אוגוסט האחרון.



העסקה קיבלה באחרונה את אישור הבנק לפתוח התעשייה, המממן את ירדן, שחייבת לבנק כ-130 מיליון שקל. הבנק אישר את העסקה בתנאי שגבור ספורט והרוכשים יעמידו פיקדון של 1.5 מיליון דולר (כל אחד) שיהווה ערבות לחוב של ירדן.



בנוסף, דרש הבנק לפתוח התעשייה, כי תוך פרק זמן של 6 חודשים יזרימו בעלי השליטה בירדן לחברה נכסים שיניבו לה הכנסה שנתית של 3 מיליון דולר, וכי דיווידנד שיחולק על ידי החברה המוחזקת הכשרת הישוב, ישמש לפירעון החוב של ירדן לבנק. במידה שהחברה לא תקבל בעתיד דיווידנדים מהחברות המוחזקות, יאפשרו הנכסים המניבים שיוכנסו לגבור לפרוע את תשלומי ההלוואה של הבנק לפתוח התעשייה.



האחזקה העיקרית של ירדן הינה 24% מהון המניות של חברת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי, אותה העבירה לה החברה האם גבור ספורט. בעקבות ההסכם החליטו בגבור להפחית כ-50 מיליון שקל ברבעון השני בגין ההשקעה בירדן, פעולה שהובילה את החברה להפסד של 56.6 מיליון שקל.



נזכיר כי בסוף אוגוסט הכריזו גבור ובני משפחת בראזני על הסכם לפיו ירכשו האחרונים מגבור כ-34% ממניות ירדן לפי מחיר מניה של 31.3 שקל, שהיה גבוה בכ-130% לעומת מחיר המניות בבורסה. כמו כן קיבלו הרוכשים אופציה לרכוש את יתרת המניות של גבור ספורט בירדן תמורת 10.5 מיליון דולר.



היום מודיעים הצדדים על שלושה שינויים עיקריים בעסקה. ראשית, התשלום שישלמו בני משפחת בראזני עבור המניות במועד ההודעה הראשונה הוערך בכ-10.5 מיליון דולר, ונקבע על רמה של 10.284 מיליון דולר או 48.3 מיליון שקל. גבור תקבל תמורה דומה, וזאת אם הרוכשים יחליטו לממש את האופציה ולרכוש את יתרת מניותיה בירדן. החברה התחייבה שלא למכור או להעביר את מניותיה אלו בכל תקופת האופציה (36 חודשים).



אם גבור תרכוש מניות נוספות של ירדן (כולל במקרה שצד ג' קיבל מהחברה אופציית PUT שמאפשרת לו למכור לה את אחזקותיות בירדן כ-326.6 אלף מניות), ייכללו המניות לעיל במסגרת האופציה.



הצדדים החליטו לשנות סעיף נוסף בהסכם, שהתייחס לאירוע בו ימכרו בני משפחת בראזני את מניות ירדן לצד שלישי. בהסכם המקורי נקבע כי שליש מההפרש בין מחיר המכירה למחיר מתואם שהצדדים קבעו ייוותר בידי הרוכשים ושני שליש ילכו לקופתה של גבור ספורט. כעת החליטו הצדדים לתקן את ההסכם, כך שהפער לעיל יחולק ביניהם בחלקים שווים.



בנוסף מסרו הצדדים כי הבנק שהעניק לגבור את המימון הדרוש לרכישת מניות ירדן היה אמור לאשר את פיצול ההלוואה, כך שחלק ממנה יעבור להיות על שמם של הרוכשים, כשבשלב ראשון גבור ספורט תערוב להלוואה והרוכשים יערבו להלוואה של גבור ספורט. בשלב השני, לאחר שהבנק המממן יבחן את האיתנות הפיננסית של הרוכשים, הוא ישקול את ביטול הערבויות ההדדיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully