וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין מאבד מומנטום? מאי היה חודש רע לשוק הקריפטו

רועי קצירי

3.6.2018 / 14:26

שוק המטבעות הדיגיטליים איבד 23% משוויו בחודש החולף. נתח השוק של הביטקוין גדל על חשבונם של מטבעות מובילים אחרים

מטבע ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

חודש מאי לא היטיב עם שוק הקריפטו, המונה יותר מ-1,600 מטבעות דיגיטליים. השוק איבד בחודש שעבר 23% משוויו הכולל, עד לרמה של כ-335 מיליארד דולר, ומטבעות רבים מחקו את התשואות שרשמו באפריל.

הדומיננטיות של הביטקוין בשוק התחזקה במאי, ונתח השוק שלו עלה מכ-36% בתחילת החודש לכ-40% בסופו, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. נתון זה עשוי להצביע על זרימה של כסף ממטבעות אלטרנטיביים בשוק אל הביטקוין בחודש החולף. ביטקוין מוביל את השוק גם בהיקף המסחר החודשי שלו, שהסתכם במאי ביותר מ-185 מיליארד דולר. מבחינת המסחר החודשי, ניצב במקום השני המטבע של Tether הצמוד לדולר האמריקאי (USDT), עם מחזור מסחר של כמעט 93 מיליארד דולר במאי.

מחיר הביטקוין (BTC) ירד בכ-18% במאי - ירידה מתונה יחסית לזו שנרשמה במטבעות מובילים אחרים בשוק. היום נסחר הביטקוין במחיר של כ-7,700 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-132 מיליארד דולר.

המטבעות הדיגיטליים XRP (ריפל), המדורג שלישי בשווי השוק שלו, וביטקוין קאש (BCH), המדורג רביעי, ירדו שניהם ב-26% במאי. ביטקוין קאש, שנוצר כתוצאה מפיצול (המכונה בשפה המקצועית "מזלג קשיח") ברשת הביטקוין באוגוסט 2017, עבר לפני כשבועיים "מזלג קשיח" משלו, שבמסגרתו הוגדל נפח הבלוקים בבלוקצ'יין שלו מ-8 מגבייט ל-32 מגבייט. גודל הבלוק הוא אחד המאפיינים שמבדילים את ביטקוין קאש מהביטקוין, שבו הבלוקים הם בנפח של 1 מגבייט.

המטבע החמישי בשווי השוק שלו, EOS, צנח במאי ב-30%, אף שבחודש החולף נרשמה עלייה ניכרת במסחר בו, שהסתכם ביותר מ-47 מיליארד דולר, לפי נתוני CoinMarketCap. בסוף השבוע האחרון הסתיימה ההנפקה הראשונית (ICO) של מטבעות EOS, שנמשכה כמעט שנה, והצליחה לגייס, לפי הערכות, יותר מ-4 מיליארד דולר. היום מצפים בשוק לראות אם השקת הבלוקצ'יין של EOS, שמאחוריה עומד הסטארט-אפ האמריקאי Block.one, תעבור בהצלחה.

לייטקוין (LTC), המטבע הדיגיטלי הוותיק, המדורג שישי בשווי השוק שלו, ירד במאי ב-20%. בצמרת השוק, המטבע היחיד שמחירו ירד פחות מהביטקוין בחודש שעבר הוא את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת את'ריום, שרשם ירידה חודשית של כ-14%. את'ר, המדורג שני בשווי השוק שלו אחרי ביטקוין, נסחר במאי בהיקף חודשי של כ-76.5 מיליארד דולר. היום נסחר האת'ר במחיר של כ-600 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-60 מיליארד דולר.

היעדר הרגולציה תורם לתנודתיות

התנודתיות הגבוהה במחירי המטבעות הדיגיטליים נובעת, בין השאר, מהיעדר רגולציה בשוק. הניסיונות של רגולטורים להסדיר את השוק מורגשים גם בישראל. רשות ניירות ערך, בראשותה של ענת גואטה, קיבלה בחודש שעבר את הערות הציבור לדוח הביניים שהוציאה בנושא הנפקות מטבעות דיגיטליים, וברשות עדיין דנים בהמלצות הדוח ובהערות הציבור.

ביום רביעי האחרון, כפי שדיווחנו ב"גלובס", החליטה ועדת הכספים של הכנסת לדחות בארבעה חודשים את כניסתו לתוקף של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, שאמור לחול גם על פעילות במטבעות דיגיטליים. הדחייה נקבעה לצורך השלמת התקינה של צו איסור הלבנת הון החדש. באיגוד הביטקוין הישראלי, המייצג פעילים בשוק הקריפטו, אמרו כי דחיית החוק היא "פגיעה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הקריפטו".

משקיעי הקריפטו הוותיקים מורגלים בתנודתיות הגבוהה של מחירי המטבעות הדיגיטליים. בשבוע שעבר ביקר בישראל ג'וזף לובין, הנחשב למשקיע האת'ריום הגדול בעולם, והשתתף ביום שני בכנס שערכה חברת הסטארט-אפ שייסד, ConsenSys, בבורסה לניירות ערך בתל אביב. קונסנזיס, המתמחה בהקמת מיזמים מבוזרים על גבי פלטפורמת את'ריום, ומנהלת את פעילותה ממשרדיה בניו-יורק, בוחנת בימים אלה מיזמים רלוונטיים גם בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully