וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת הרשות השנייה: זמן שידור תעמולת הבחירות יחולק בין ערוץ 2 וערוץ 10

רוני קורן-דינר

1.12.2002 / 14:27

הרשות טוענת כי כתוצאה מעליית ערוץ 10 יוכפל למעשה זמן התעמולה בערוצים המסחריים, דבר שיפגע בזכויות הקניין של הזכיינים מעבר לסביר

זכייני הערוצים המסחריים ממשיכים לנסות ולמנוע, בעזרת הרשות השנייה, את גזירת תעמולת הבחירות המאיימת לגזול מהם זמן אוויר יקר לקראת ה-28 בינואר. ביום חמישי האחרון השיבה הרשות לפנייה שהעביר אליה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, בנוגע לשאלת חלוקת זמן שידורי התעמולה בין ערוץ 2 וערוץ 10.

בתגובתה, טענה הרשות כי הכפלת שידורי התעמולה ושידורם במסגרת ערוץ 2 וכן במסגרת ערוץ 10 איננה סבירה, ופוגעת בזכויות הקניין של הזכיינים מעבר לסביר. לדעת הרשות, הזמן הנדרש לשידורי תעמולה (כלומר, 10 דקות לכל מפלגה ועוד 3 דקות לכל חבר כנסת של מפלגה המיוצגת בכנסת היוצאת) צריך להתחלק בין שני ערוצי השידור. אם וכאשר תתקבל עמדת הרשות, יידרש שינוי חקיקה בנושא.

יצוין כי השופט חשין כבר הביע בעבר תמיכה בביטול התעמולה בערוצים המסחריים, או לחלופין במימון זמן האוויר לתעמולה על ידי המפלגות. בחוות דעת שכתב ציין כי "משניתן מימון מאוצר המדינה למפלגות, אינני רואה טעם טוב מדוע לא תשלמנה המפלגות עבור זמן המסך וזמן גלי האתר הניתן להן כבקשתן. כולנו נסכים כי שידורי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה ממעטים מזכות הקניין של רשות השידור ושל בעלי הזכיונות ברשות השנייה, ומי שנוטל מזכות הקניין של הזולת ראוי לו שישלם עבור מה שנטל. בייחוד אמורים הדברים בבעלי הזכיונות- אלה אנשי עסקים המשלמים במיטב כספם בעבור הזכיונות הניתנים להם".

כמו כן, הרשות ריעננה את הנחיותיה לזכיינים בנוגע לשידורים בתקופת הבחירות. עיקרן של ההנחיות הוא מניעת מסרים תעמולתיים במהלך השידורים, בעיקר על ידי מרואיינים. הרשות הזכירה לזכיינים כי בעת קיום ראיונות יש להזהיר את המרואיינים מראש שלא לגלוש לתעמולה, להקפיד על חובת האיזון בין הדעות הרווחות ועל זכות התגובה לכל צד, ולהימנע משימוש בקהל מגויס על ידי מפלגות בתוכניות המצולמות בפני קהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully