וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצץ התפרק במיטת התינוק: "הוא כמעט בלע אותו, זה יכול היה להיגמר באסון"

5.6.2018 / 8:16

התינוק בן ה-8 חודשים שכב ער ולצדו חלקי המוצץ המפורק שאריזתו נפתחה לפני כחודש. ההורים: "לא תיארנו לעצמנו שנגיע למיטה ונראה את המוצץ בשני חלקים". "מאם": "המוצצים בטוחים לשימוש. ההנחיות הן להחליף כל חודש-חודשיים את המוצץ"

באדיבות המצולמים

(בווידאו: כך התפרק המוצץ)

יתרונותיו של המוצץ ברורים, בין היתר הוא מרגיע את התינוק ומקל על ההורה. מנגד, יש שיטענו שהמוצץ עלול להזיק לשיניו העתידיות של העולל או למשל לפגוע בהנקה. כך או כך, כולם מסכימים שהמוצץ אמור להיות בטיחותי לשימוש: כרמית מאזור הצפון פתחה לפני כחודש בלבד אריזה חדשה של מוצצי "מאם". מדובר במוצצים המותאמים לבנה בן ה-8 חודשים. השבוע, גילתה לתדהמתה שהמוצץ החדש התפרק במיטת התינוק, ידית האחיזה העגולה השתחררה מגוף המוצץ בשעה שבנה שכב ער.

"בבוקר בעלי ניגש למיטת התינוק וחזר אלי עם המוצץ המפורק", סיפרה כרמית לוואלה! עסקים. "היינו בשוק, התינוק יכול היה לבלוע את החלק, וזה היה נגמר באסון", הוסיפה. "אני כועסת על עצמי ועל מאם. אם היה קורה משהו כשהוא במיטה שלו, בחדר שלו, ולא הייתי יודעת, זה היה נורא". עוד אמרה שילדיה הגדולים גם כן השתמשו במוצרי החברה, בקבוקים ומוצצים, ומעולם לא נתקלה בבעיה, "חשבתי שאני סומכת על החברה הזו ומוצריה בטוחים לשימוש".

מוצץ MAM התפרק. (צילום: באדיבות המרואיין), באדיבות המצולמים
המוצץ המפורק. סכנת חנק?/באדיבות המצולמים, (צילום: באדיבות המרואיין)

מאות תגובות לפוסט: "לא פעם ראשונה שזה קורה"

"השכבנו את התינוקי הקטן לישון במיטה. כמובן שחשבנו לעצמנו שזהו המקום הכי בטוח שלו. אך לא תיארנו לעצמנו שנגיע למיטתו ונראה את המוצץ של חברת "מאם" בשני חלקים"

את השתלשלות האירועים שיתפה השבוע בפוסט בקבוצת הפייסבוק "תינוקות מלמדים הורים": "הלילה השכבנו את התינוקי הקטן לישון במיטה", כתבה. "כמובן שחשבנו לעצמנו שזהו המקום הכי בטוח שלו, מכוסה בשמיכה דקה ישן ומתוק כתמיד. אך לא תיארנו לעצמנו שנגיע למיטתו ונראה את המוצץ של חברת 'מאם' בשני חלקים". עוד סיפרה בפוסט שמזל שזה קרה בבוקר, אחרת זה עלול היה להסתיים באסון: "אם לא היינו שמים לב, התינוק הקטן היה מכניס אותו לפה ונחנק".

הפוסט זכה למאות תגובות, בין היתר, הורים סיפרו שזה כבר קרה בעבר: "מפחיד, לא פעם ראשונה שזה קורה", כתבה גולשת. ואחרת הוסיפה, "היו לא מעט פוסטים כאלה על המוצצים של מאם. שימו לב". לצד תגובות התמיכה, היו גולשים שדווקא טענו שאין פגם במוצרי החברה, וזה עלול לקרות עם מוצצים רבים, "מפחיד מאוד, אבל זה ממש לא אומר שרק מאם ככה", שיתפה גולשת. "השתמשתי בהם שנה וזה בחיים לא קרה. ראיתי עוד חברות של כל מיני מוצצים שגם הפטמה נפלה או נהיה בה חור. זה יכול לקרות בכל מוצץ". כרמית הוסיפה שבעקבות פרסום הפוסט, הורים רבים שלחו לה הודעות פרטיות ושיתפו כי יפסיקו להשתמש במוצרי החברה בעקבות המקרה.

מתוך קבוצת הפייסבוק "תינוקות מלמדים הורים". צילום מסך, צילום מסך
התלונה על המוצץ שהתפרק/צילום מסך, צילום מסך

מאם: "המוצצים בטוחים לשימוש, לא ידוע לנו על כל פגם במוצץ"

"המלצת מכון התקנים היא להחליף את המוצץ אחת לחודש - חודשיים, כפי שמצוין גם בהוראות השימוש שצורפו למוצר"

מחברת אלפא קוסמטיקה היבואנית הבלעדית של מאם בישראל, נמסר בתגובה: "מוצצי מאם פותחו באמצעות רופאי שיניים ואורתודנטים והם עוברים בדיקות קפדניות של איכות ובטיחות טרם יציאתם מהמפעל. המוצצים בטוחים לשימוש, עומדים בכל התקנים האירופאיים והם בעלי תו תקן ישראלי.

המלצת מכון התקנים היא להחליף את המוצץ אחת לחודש - חודשיים, כפי שמצוין גם בהוראות השימוש שצורפו למוצר. כמו כן, מומלץ לבדוק את המוצץ לפני כל שימוש על מנת לוודא שאין קרע או סדק בפטמה, בעיקר כשלילד יש שיניים.

מבדיקה שערכנו עלה כי לא ידוע על כל פגם במוצץ. על מנת להתייחס לנסיבות התלונה במלוא כובד הראש, נשמח לאסוף את המוצץ מהלקוחה, לבדוק אותו בבדיקת מעבדה ולתת ללקוחה מענה הולם לתלונתה, בהתאם לסטנדרטים גבוהים של שירות".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully