וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות בתשואות השחרים מובילות את המעו"ף לעלייה של 0.8%; רבוע כחול עולה ב-3.6%

אילן מוסנאים

1.12.2002 / 15:19

מחזור המסחר בינוני - 120 מ' ש'; כור ומבני תעשייה מטפסות בכ-5% ומחדשות את הקרב על כניסה למדד המעו"ף; מגמה מעורבת במניות קבוצת אי.די.בי; התשואות בשחרים נמוכות מ-11%;



אחרי ירידות קלות בפתיחת המסחר, נסחרים כעת המדדים המובילים בבורסה בעליות שערים בינוניות וממשיכים את המומנטום החיובי מהשבוע שעבר. העליות נרשמות למרות הירידות הקלות שנרשמו במסחר המקוצר ביום שישי בוול סטריט ואירועי הטרור הקשים ביום חמישי. הנאסד"ק סיים את המסחר ביום שישי בירידה של 0.62% והדאו ג'ונס איבד 0.4%.



מדד המעו"ף רושם בשעה זו עלייה של 0.8% לרמה של 368 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-0.8% לרמה של 361.9 נקודות. התל-טק נסחר בעלייה של 0.8%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בכ-120 מיליון שקל.



רועי לאופר מדסק המוסדיים של נשואה זנקס מציין כי מה שמשפיע על השוק זו הכניסה של הציבור למק"מים כחלק מההערכות שלו לכניסתה לתוקף של הרפורמה במס. המק"מים נסחרים כעת בעליות של עד 0.3% והם מושכים אתם כלפי מעלה את השחרים, כך שעקום התשואות השקלי כולו מתקן כלפי מטה.



המגמה החיובית בשוק המניות נרשמת על רקע ירידת התשואות בשחרים והאינטרס של המשקיעים למשוך את המדדים כלפי מעלה עד לסוף השנה, הן כדי לשפר את התשואות מתחילת השנה והן כדי להיכנס ל-2003 (בה תחל הרפורמה במס) ברמות כמה שיותר גבוהות. השחרים נסחרים כעת בעליות של עד 1% והתשואות בטווחים הארוכים יורדות לרמות של 10.85%-10.9%.



מניות קבוצת אי.די.בי, שפתחו בירידות חדות בתגובה להפסדים הכבדים עליהם דיווחו חברות הקבוצה ברבעון השלישי, מתאוששות כעת ונסחרות במגמה מעורבת. מניית אי.די.בי אחזקות רושמת כעת ירידה של 0.7% ואי.די.בי פיתוח עולה ב-0.4%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רושמות בשעה זו עליות של 0.6% ו-1.3%, בהתאמה.



עוד בולטות בעליות היום מניות רשתות השיווק: מניית שופרסל עולה ב-2.5% ורבוע כחול ישראל מוסיפה 3.6%.



כור מטפסת ב-5.6% וממשיכה במומנטום החיובי של הימים האחרונים, שנרשם כפי הנראה על רקע העליות במניות החברות הבנות מכתשים אגן ואי.סי.איי, ובציפייה להתפתחות של מאבקי שליטה בחברה סביב חלוקת הדיווידנד בעין של האחזקה של בנק הפועלים בכור.



לאופר מציין כי העליות החדות בשערה של מניית כור בתקופה האחרונה מחזירות אותה לתמונת המאבק על המקום ברשימת המעו"ף. כידוע, רשימת המעו"ף תיקבע ב-15 לדצמבר, והתיקון בשבוע שעבר משפר מאוד את סיכויה של כור להישאר במדד, לאחר שבשבועות האחרונים היא נחשבה למועמדת ודאית להיפלט ממנו.



מניה נוספת שנחשבה עד לאחרונה כמועמדת ליציאה ממדד המעו"ף היא מניית מבני תעשיה שבשעה זו מטפסת ב-5%. המניה, שנסחרה באמצע נובמבר ברמות שפל של כ-318 אגורות, נסחרת היום במחיר של כ-380 אגורות לאחר שטיפסה בכ-20% כמעט תוך פחות משבועיים.



עליות נאות של 2.8% מציגה חברת התקשורת בזק ומניית בנק המזרחי מטפסת ב-3.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully