וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית חוקרת את רכישת טלפיו על ידי ניוז קורפ וטלקום איטליה

דפנה מאור

1.12.2002 / 15:38

העסקה עלולה ליצור מונופול בשוק הטלוויזיה בתשלום באיטליה, לטענת הרשויות באירופה



רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי חוקרת את עסקת רכישתה של חברת הטלוויזיה בתשלום האיטלקית טלפיו על ידי ניוז קורפ וטלקום איטליה. הנציבות האירופית אמרה כי העסקה עלולה ליצור גוף בעל כוח מונופולי בשוק הטלוויזיה בתשלום באיטליה.



טלפיו נמכרה על ידי ויוונדי לידי ניוז קורפ וטלקום איטליה תמורת 900 מיליון יורו באוקטובר השנה, במסגרת מכירת נכסים שנועדה להקטין את חובותיה של ויוונדי. ניוז קורפ מחזיקה ב-80% ממניות טלפיו וטלקום איטליה ב-20%.



ניוז קורפ כבר מפעילה באיטליה רשת טלוויזיה בתשלום בשם סטרים בשותפות עם טלקום איטליה ומתכננת למזג את סטרים עם טלפיו. מלבד השתיים אין ספקיות של שירות דומה באיטליה.



הנציבות מתכננת לחקור את העסקה לעומק ואמרה כי יידרש לה יותר מחודש, כמקובל בחקירות אחרות, להגיע למסקנות. ניוז קורפ כבר הגישה הצעה לוויתורים מסוימים כדי לזכות באישור לעסקה.



לעסקה בין ניוז קורפ לויוונדי היו השלכות מעבר לשוק הטלוויזיה האירופי. לניוז קורפ יש החזקות רוב בחברת אן.די.אס הישראלית, אשר נתבעה על ידי ויוונדי בטענה כי זייפה כרטיסים חכמים לרשת הטלוויזיה קנאל פלוס, שבבעלות ויוונדי. באוקטובר אמר מנכ"ל NDA, אייב פלד, כי השלמת רכישת טלפיו צפויה להביא לביטול התביעה נגד NDS. לעת עתה התביעה עומדת בעינה.



הנציבות האירופית אישרה בשבוע שעבר את הרחבת סמכויותיה בתחום ההגבלים העסקיים. הנציבות תזכה בסמכויות נרחבות יותר בחקירת פגיעות בתחרות החופשית ובאכיפת החוקים. כמו כן קבעה כי תפעל במקרים הגדולים יותר ותאציל סמכויות לטיפול בתיקים קטנים לרשויות במדינות האיחוד. השינוי ייכנס לתוקף במאי 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully