וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכמן פתח שני הסכמי תוכן של תבל ברבעון השלישי, והוזיל העלות ביותר מ-20 מ' ש'

ערן גבאי

1.12.2002 / 15:28

נאמן תבל פתח הסכם עם ספק סרטים מוביל והפחית מחיר העסקה עם רשת פוקס; מעריך שיצליח להקטין עלויות התוכן ברבעון הרביעי בכ-5 מיליון ש"ח נוספים



יוכמן הקטין את עלויות התוכן של תבל ברבעון השלישי ביותר מ-25%, מסכום של כ-100 מיליון שקל בשני הרבעונים הראשונים של השנה לכ-78.5 מיליון שקל ברבעון השלישי.



דו"חות הרבעון השלישי של תבל חושפים שב-18 ביולי השנה הודיע נאמן תבל, צבי יוכמן, באופן חד צדדי לספק סרטים מוביל (נוסף על רשת פוקס) על הקטנת תשלומיו בכ-50% עד להשגת הסכמה לגבי תנאי התקשרות חדשים בין הצדדים. ידוע שרם בלינקוב, המנכ"ל המיועד של חברת הכבלים הממוזגת, ויוכמן עמלו על פתיחתם של מספר הסכמי תוכן גדולים עם המייג'ורס (ספקי הסרטים האמריקאים הגדולים - האחים וורנר וקולומביה), וכן על פתיחת הסכמי התוכן עם יורוספורט ועם ערוץ AXN.



מהלך זה של יוכמן בוצע לצד פתיחת הסכם התוכן עם ספקית הסרטים הגדולה פוקס, עמה חתמו חברות הכבלים לפני כשבועיים על הסכם תכנים חדש והקטינו את העלות בכ-50%, דבר המתבטא בחיסכון של מיליוני דולרים בשנה. רוב הסכמי התוכן הגדולים של חברות הכבלים אמורים היו להסתיים ב-2004.



הוזלה של 50% בשני הסכמי התוכן הגדולים שביצע יוכמן התבטאה, כאמור, בהפחתה של כ-25 מיליון שקל בעלויות התוכן של החברה ברבעון השלישי.



עיקר השינוי בהוצאות התוכן של החברות בתעשייה (הכבלים והלוויין) צפוי לבוא לידי ביטוי בתוצאות החברות במהלך 2003 כתוצאה מהורדה מאסיווית יותר של עלויות התוכן.



בעבר טען יוכמן כי מחיר התוכן על חבילת הבסיס בלבד, עבור כל ענף הטלוויזיה הרב ערוצית, נאמד ב-200 מיליון דולר בשנה (או כ-50 מיליון דולר ברבעון). בהנחה שתבל שילמה כשליש מסכום זה, הרי שפתיחת שני הסכמי תוכן גדולים והפחתת מחירם בכ-50% אכן עשויות להתבטא בהוזלת עלויות של בסביבות 20-25 מיליון שקל.



עם זאת, יוכמן העביר באחרונה הערכה לפיה הוא יצליח להקטין את עלויות התוכן ברבעון הרביעי של השנה בעוד כ-5 מיליון שקל, לכ-73.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully