וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר על מנכ"ל רבינטקס 5 חודשי עבודות שירות וקנס של 375 א' ש' בגין עבירת תיאום מחיר במכרז

אילן מוסנאים

1.12.2002 / 15:49

זאב רבינוביץ' הורשע בהתאם להסדר טיעון עליו חתם עם רשות ההגבלים העסקיים; מואשם כי הציע למנכ"ל מגם 50 א' ש' ע"מ למנוע תחרות במכרז של משהב"ט



בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות השופט בועז אוקון, הרשיע ביום חמישי את מנכ"ל חברת רבינטקס , זאב רבינוביץ', בהתאם להודאתו, בעבירת תיאום מחיר במכרז של משרד הביטחון.



השופט אוקון גזר על רבינוביץ', בהתאם להסדר טיעון בינו לבין רשות ההגבלים העסקיים, חמישה חודשי מאסר בפועל, שיומרו לריצוי בעבודות שירות, וקנס בסך של 375 אלף שקל.



רבינטקס הינה חברה ציבורית תעשייתית אשר נוסדה בשנת 1966 ונשלטת בידי משפחת רבינוביץ'. החברה ממוקמת בבית שאן ועוסקת בייצור, יצוא ושיווק מוצרי מיגון, ומרבית מהיקף פעילותה בישראל נובע מהזמנות של משרד הביטחון. זאב רבינוביץ' הינו מנכ"ל החברה ובעל מניות בה.



בדצמבר 1997 פירסמה התעשייה הצבאית מכרז, כקבלן משנה של משרד הביטחון, לתפירת רצועות פומינס עבור אפודים בצה"ל. רבינוביץ' ביקש לתאם עם מנכ"ל חברה מתחרה, מגם בטיחות, כך שמגם תגיש הצעת מחיר מופרזת במכרז, על מנת למנוע תחרות מול רבינטקס, וזאת בתמורה ל-50 אלף שקל. בינואר 1998 הגישה מגם הצעת מחיר במכרז שלא תאמה באופן מלא את המחיר שסוכם עם רבינוביץ'.



בגזר דינו סקר השופט אוקון את טיעוני הצדדים והצביע על כך שמדובר בעבירה חמורה שיש בה כדי לפגוע באינטרס הציבורי ובניהול ההוגן של משא ומתן כשלצד זה יסוד שלילי נוסף והוא שההגבל העסקי נעשה במטרה לסכל הליך של מכרז. השופט אוקון הדגיש כי במקרה זה רבינוביץ' כבר נושא בתוצאות מעשיו נוכח דרישת משרד הביטחון, שהוא הלקוח העיקרי של רבינטקס, כי רבינוביץ' יתפטר מתפקידו כמנכ"ל ויו"ר דירקטוריון רבינטקס ויושעה מכל פעילות שהיא בחברה לתקופה של שלוש שנים. לאור שיקולים אלה החליט בית המשפט לאשר את עסקת הטיעון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully