וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

YES מצטרפת למקצצות בשכר: החל מינואר 2003 תפחית שכר העובדים בשיעור של 4%-8%

עינב בן יהודה

1.12.2002 / 12:41

שכרם של עובדים המשתכרים מתחת ל-4,300 שקל לא ייפגע; בנוסף תבטל החברה סבסוד ארוחות, ויצומצם השימוש בטלפונים סלולריים * YES: ירידה של כ-15% בהפסד התפעולי ל-145.3 מיליון שקל (ארכיון)



חברת YES הודיעה לעובדיה לפני מספר ימים על מספר צעדי התייעלות נוספים הכוללים קיצוצי שכר, ביטול סבסוד הארוחות ותשלומי האש"ל והפחתת השימוש בטלפונים הניידים.



סמנכ"לית משאבי האנוש בחברה, תמי שפירא, מסבירה את הצעדים הננקטים במכתב לעובדים בו היא מציינת כי "על מנת לעמוד ביעדי החברה, יעדים שיבטיחו את הגעתה המהירה לאיזון תפעולי ועצמאות כלכלית, עלינו לפעול בשני מישורים - הגדלת ההכנסות והקטנת ההוצאות. במסגרת זו עלינו לבצע פעולות התייעלות וחיסכון, חלק מפעולות אלה אינן קלות אך הכרחיות על מנת לעמוד ביעד מחד ועל מנת להבטיח את עתידה של החברה מאידך".



החברה, המעסיקה כ-1,600 עובדים, הודיעה להם כי "על מנת להימנע מהצורך בצימצומים ופיטורים מאסיוויים, אנו נאלצים לבצע הורדת שכר", בשיעור של 4%-8%. שכרם של חברי ההנהלה יקצץ בשיעור של 8%, שכרם של עובדים המשתכרים מעל 10,001 שקל יקוצץ בשיעור של 6%, שכרם של עובדים המשתכרים בין 4,301 ל-10,000 שקל יקוצץ בשיעור של 4% ושכרם של עובדים המשתכרים מתחת ל-4,300 שקל לא ייפגע. הקיצוץ בשכר יבוא לידי ביטוי במשכורות חודש ינואר 2003, אותם יקבלו העובדים בחודש פברואר.



כמו כן, מודיעה החברה לעובדים כי החל מחודש דצמבר יבוטל סבסוד הארוחות בחברה ויבוטל תשלום האש"ל לכל העובדים שקיבלו בעבר תשלום זה. קיצוץ נוסף עליו מודיעה החברה לעובדיה הינו בשיחות הטלפונים הניידים. YES מודיעה כי החל מהיום, 1 בדצמבר, נקבעו מכסות חדשות לזכאים "בהתאם לתפקיד ולצורך האמיתי בשימוש בטלפון הנייד לצרכי העבודה".



מהחברה נמסר כי "מנכ"ל YES, שלמה לירן, התחייב בפני העובדים כי אם תעמוד החברה בתחזית ההכנסות שלה, יוחזר שכר העובדים לרמתו הקודמת בינואר 2004".



בחודשים האחרונים נקטה החברה מספר צעדי התייעלות, בהם פיטורי כ-350 מעובדיה וסגירתו של מרחב המרכז ואיחוד פעילותו עם שאר מרחבי החברה.



מדו"חותיה לרבעון השלישי, אותם פירסמה החברה לאחרונה, עולה כי ההפסד התפעולי של החברה ברבעון הסתכם בכ-145.3 מיליון שקל, ירידה של כ-15% בהשוואה לרבעון השני. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ההפסד התפעולי ב-514.7 מיליון שקל.



חברת YES רשמה הכנסות של 190.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהשוואה להכנסות של כ-167 מיליון שקל ברבעון השני, והפסד של 222 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת כ-135.5 מיליון שקל ברבעון השני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully