וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי מחשבים: הפסד נקי של 2.4 מיליון שקל ברבעון השלישי

גולן פרידנפלד

1.12.2002 / 16:13

הדירקטוריון מציין כי "החברה פועלת לממש את אחזקותיה בחברות אך גם אם תצליח בכך, לא יעלה בידה לפרוע את כל התחייבויותיה לבנקים"

חברת זאבי מחשבים , שהוגשה נגדה בקשה פירוק מטעם בנק דיסקונט, ממשיכה לייצר הפסדים גם ברבעון השלישי של השנה, אם כי קטנים בהרבה ממה שהציגה ברבעונים הקודמים. ההפסד של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-2.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-14.9 מיליון שקל לעומת 72.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אולם הסיפור המעניין בדו"חותיה של זאבי מחשבים הוא היעלמותה של שורת ההכנסות מדו"ח הרווח וההפסד של החברה. הדו"ח של זאבי מחשבים מתחיל משורת הוצאות ההנהלה והכלליות, והן ורק הן מרכיבות את שורת ההפסד התפעולי של החברה שהסתכם ברבעון ב-824 אלף שקל - בדומה להפסד התפעולי שרשמה החברה ברבעון המקביל.

למעשה, הנתון שהציל את דו"חותיה של זאבי מהפסד עמוק יותר הוא סעיף ההכנסות האחרות שהסתכם ברבעון בכ-3.5 מיליון שקל. הכנסה זו מיוחסת לירידה בשיעור ההחזקה של זאבי מחשבים בחברת טלנולדג' מרמה של 39.7% לרמה של 11.6%. הירידה בשיעור ההחזקות של זאבי מיוחס לגיוס הון שביצעה טלנולדג' וזאבי מחשבים לא השתתפה בו. כתוצאה מהירידה בשיעור ההחזקה רשמה החברה רווח בסך של 4 מיליון שקל שמתוכו 2.2 מיליון שקל ממחיקת קרן הון בגין התאמות הנובעות מתרגום דו"חות כספיים.

רואי החשבון של זאבי מחשבים ממשיכים להוסיף את אזהרת העסק החי לדו"חותיה של זאבי מחשבים, וזאת לאור העובדה שהם, בדומה לבנק דיסקונט שהגיש את בקשת הפירוק, סבורים כי החברה לא תוכל לעמוד בפירעון חובותיה. בקשתו של בנק דיסקונט לפירוק החברה נובע כתוצאה מחוב שלה כלפיו בהיקף של 13 מיליון שקל.

בזאבי מחשבים מציינים כי החברה פועלת לממש את אחזקותיה בחברות המוחזקות ולדחות את מועדי פירעון ההתחייבויות אך היא מציינת כי גם אם תצליח בתוכניותיה לא יעלה בידה לפרוע את כל התחייבויותיה לבנקים. היקף האשראי של החברה לזמן קצר עומד כיום על 42.5 מיליון שקל וכנגדו לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 10.2 מיליון שקל. זאבי מחשבים סובלת, נכון לסוף הרבעון השלישי, מגירעון בהון העצמי בהיקף של 25.8 מיליון שקל ותזרים המזומנים שלה היה שלילי והסתכם ב-2.9 מיליון שקל ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully