וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנ"ר מבקש להפחית שכר המנהל המיוחד של פויכטונגר תעשיות, חן ברדיצ'ב, מ-1.17 מיליון שקל ל-800 אלף שקל

גולן פרידנפלד

1.12.2002 / 17:09

שכר הטרחה המבוקש גבוה מהסכום הראוי בגין פעילות שביצע המנהל ב-3 חודשים בלבד; ברדיצ'ב ועובדיו השקיעו 1,650 שעות בתיק; גם השופטת אלשייך סבורה שהדרישה מוגזמת



הכונס הרשמי הגיש היום לבית המשפט המחוזי את התנגדותו לשכר הטרחה שמבקש המנהל המיוחד של פויכטונגר תעשיות, רו"ח חן ברדיצ'ב, בהיקף של 1.1 מיליון שקל ומבקש להפחיתו ל-800 אלף שקל. הכנ"ר מציין בדו"ח שהגיש לביהמ"ש כי על ביהמ"ש להשתמש בסעיף 13 לתקנות ולהקטין את השכר המגיע למנהל המיוחד, וזאת מכיוון שבדרך כלל מוטל נטל ההוצאות בגין המנהל המיוחד על כתפי הנושים. ברוב המקרים הוצאות אלו מפחיתות מהכספים המיועדים לחלוקה לנושים ובמקרה שלהלן, קובע הכנ"ר, כי סכום הטרחה המבוקש הוא סכום גבוה במידה ניכרת מהסכום הראוי לבעל תפקיד בגין פעילות שביצע במשך 3 חודשים בלבד.



"אין ספק כי בתיק זה השקיעו המנהל המיוחד וצוות משרדו מאמץ רב תוך עבודה בלחץ זמנים ובשעות עבודה לא שיגרתיות", מציין הכנ"ר. "יחד עם זאת, אין לשכוח כי תיק שכזה מטיבו ומטבעו, לאור מורכבותו הרבה, הוא תיק הדורש השקעה מיוחדת. לפיכך, אין בעובדה זו כשלעצמה משום צידוק להגדלת השכר הקבוע בתקנות, אלא במקרים בהם ברור על פניו כי הסכום על פי התקנות אינו משקף נכונה את המאמץ הרב שהושקע בתיק". בנסיבות הללו, קובע הכנ"ר, כי אין הדבר כך וכי הסכום שנדרש גבוה מהסביר.



מהדו"ח שהוגש לכנ"ר עולה כי ברדיצ'ב וצוות משרדו, המונה 6 עובדים, השקיעו 1,650 שעות עבודה וכי חלק משעות העבודה הושקעו בשעות בלתי שיגרתיות. הכנ"ר אף מצא לנכון לשבח את עבודתו של ברדיצ'ב, אך מוסיף כי השכר שהתקבל הוא גבוה באופן ניכר ואינו תואם את השכר המגיע למנהל המיוחד על פי הזמן שהקדיש בפועל לתפקידו.



ראוי לציין כי גם שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשייך סברה כי דרישת שכר הטרחה של המנהל המיוחד היתה מוגזמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully