וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"ש: הסכם ההבראה לקראת חתימה; עד סוף 2002 יפוטרו 400 עובדים

צבי זרחיה

1.12.2002 / 20:07

בסך הכל תפטר התעשייה הצבאית 900 מבין 3,750 עובדיה עד 2004; שכרם של העובדים הנותרים יופחת ב-11%; היום הוצגה תוכנית ההבראה לוועדת הכספים



התעשייה הצבאית תפטר 900 מבין 3,750 עובדיה: 400 איש יפוטרו עד לסוף השנה, ועוד 500 יפוטרו ב-2003 ו-2004. כך סוכם בתוכנית ההבראה שגיבשו הממשלה והנהלת החברה. היום הודיעו נציגי תע"ש לוועדת הכספים כי ההסכם עומד בפני חתימה.



אלה ההבנות שהושגו ונמסרו לוועדת הכספים: שכרם של העובדים הנותרים יופחת ב-11%, ובכך תיחסך הוצאה של 80 מיליון שקל בשנה; תנאי הפרישה יישארו כפי שהיו ב-1999 ו-2000; יימכרו מפעלים שאינם בליבת העסקים של החברה; ייסגר מפעל ראם ברמת השרון, המייצר רכיבים אלקטרוניים; תימכר המכללה ללחימה בטרור; תימכר הפעילות של מפעל התעופה וחברת הייעוץ הנכ"ל; מפעל הנשק הקל "מגן" יימכר בתקופה הקרובה ולפני מכירתו תתבצע הערכה כלכלית המתייחסת לאופן מכירתו ותידרש הסכמת העובדים.



יו"ר תע"ש, אריה מזרחי, אמר לוועדה כי מהיום המסר המרכזי הוא שתע"ש היא חברה עסקית שמטרתה השגת רווח כספי. תע"ש תתרכז בכמה תחומי ליבה עיקריים: השבחת פלטפורמות טנקים ומערכת נשק, מערכות רקטיות, מערכות נשק אוויר-קרקע וכן תחמושת כבדה. לדברי מזרחי, לתע"ש צבר הזמנות חסר תקדים של 7 מיליארד שקל, והיא מחויבת כיום למאמץ גדול בתחומי יצוא, שיווק, וכן פיתוח טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים עבור צה"ל וצבאות אחרים בעולם. מזרחי הוסיף כי תוכנית הייצוב דורשת מאמץ רב ושיתוף פעולה מלא של כל הגופים הרלוונטיים, ובהם משרדי הביטחון והאוצר והנהלת תע"ש.



תוכנית ההבראה נועדה לייעל ולשפר את תזרים המזומנים של החברה, וכוללת קיצוצים משמעותיים בכוח אדם המועסק בהנהלת החברה, ביזור פעילויות והתמקדות בתחומי הרכש. כתוצאה מכך, ייחסכו לחברה עשרות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully