וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: זה השכר השנתי המדויק שיעשה אתכם מאושרים

7.6.2018 / 8:03

האם כסף יכול לקנות אושר? מחקר חדש מצא מה המשכורת השנתית המדויקת שתעשה אתכם שמחים, אולם אם תרוויחו יותר מזה תתחילו לסבול מ"צרות של עשירים"

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

עד היום האנושות מתחבטת בשאלה האם האמרה הותיקה "כסף לא יכול לקנות אושר" נכונה או שמא כסף אכן עושה אנשים מאושרים יותר? כמה מחקרים מצאו שכסף בהחלט עושה אותנו יותר מאושרים, כל עוד אנחנו משתמשים בו כדי לקנות לעצמנו "זמן פנוי". כלומר, אם הכסף מבוזבז על שירותי אחזקה כמו עוזרת בית או גנן המאפשרים לנו ליהנות מיותר זמן פנוי - הוא אכן יעשה אותנו מאושרים יותר.

פסיכולוגים מאוניברסיטת פרדו ביצעו מחקר על כסף ושביעות רצון ומצאו שאנשים יותר שבעי רצון מהחיים שלהם אם הם מרוויחים בשנה סכום של 95 אלף דולר לאדם. כלומר, כ-340 אלף שקלים לשנה המתפרשים על 12 חודשים: שכר חודשי של קצת יותר מ-28 אלף שקלים.

חמש עובדות על כסף. ShutterStock
כסף עושה אותנו מאושרים - אבל יותר מדי כסף פחות/ShutterStock
sheen-shitof

עוד באותו נושא

קונים או מוכרים דירה? הבדיקה שתחסוך לכם כסף וצרות

וואלה! NEWS בשיתוף דנה אשכנזי - כלכלה ושמאות מקרקעין

המחקר, שפורסם מוקדם יותר השנה ב "Nature Human Behavior", ניתח נתונים מסקר Gallup World הכולל מדגם מייצג של משתתפים מ-164 מדינות. החוקרים ניסו להגדיר את נקודת "שביעות הרצון בהכנסה", הנקודה שבה יותר כסף מזה לא תעשה אתכם יותר מאושרים. הם בחנו תגובות הנוגעות לשני משתנים: שביעות רצון סובייקטיבית ברמת המאקרו (עד כמה החיים שלכם טובים מ-1 עד 10?) ושביעות רצון רגשית ברמת המיקרו (מה היה מצב הרוח שלכם אתמול?).

החוקרים מצאו שנכון לשביעות הרצון הסובייקטיבית, תקרת השכר לאושר שלכם עומדת על 95 אלף דולר בממוצע. כלומר, אם תרוויחו יותר מזה, לא תהיו מאושרים יותר ואפילו חמור מזה: תתחילו לסבול מ"צרות של עשירים". מבחינת שביעות רצון רגשית, הרגשות החיוביים עלו ככל שהשכר טיפס ל-60 אלף דולר ואז החלו לרדת. הרגשות שליליים פחתו עד שהשכר עלה ל-75 אלף דולר ואז החלו להתגבר.

שקלים בשטרות. ShutterStock
אתם צריכים להרוויח 28 אלף שח כדי להיות מאושרים. בהצלחה עם זה/ShutterStock

מן הסתם שגם המיקום משחק תפקיד. משכורת של 95 אלף דולר בשנה מאפשרת תנאי מחייה אחרים לגמרי בתאילנד מאשר בארה"ב לדוגמא. במערב אירופה וסקנדינביה, התקרה שבה יותר כסף מזה מייצרת בעיות עומדת על 100 אלף דולר, בעוד שבצפון אמריקה התקרה עומדת על 105 אלף דולר. באוסטרליה ובניו זילנד תמצאו את הסכום הממוצע הגבוה ביותר לאושר עם 125 אלף דולר, כשבאמריקה הלטינית ובקאריביים יסתפקו גם ב-40 אלף דולר לשנה כדי להיות מאושרים.

יש כמה נתונים חסרים במחקר המעמידים את מהימנותו בספק. לדוגמא, ישנם הבדלים בין שאיפות הכנסה בין אזורים שונים במדינה. למשל אמריקאים משלמים דמי שכירות גבוהים יותר בניו יורק מאשר בפורט לודרדייל, ולכן הגיוני ששאיפות ההכנסה של תושבי ניו יורק יהיו גבוהות יותר. מה שכן, המחקר מצליח לספק ראייה נוספת לכך שכסף אכן עושה אותנו הרבה יותר מאושרים, ולגבי עד כמה כסף? כנראה שנצטרך להמתין למחקרים נוספים כדי לקבוע סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully