וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 ק"מ מעזה: חגיגת דו-קיום בפסטיבל "רמאדן של שלום" ברהט

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

13.6.2018 / 9:03

כ-2,000 יהודים ומוסלמים, ראשי רשויות מקומיות ושגרירי מדינות יגיעו הערב (רביעי) אל מפעל סודהסטרים ברהט כדי לסיים את צום הרמדאן בארוחה חגיגית ובמופע מוזיקלי. בשיאו של האירוע יפריחו עובדי סודהסטרים, יהודים ומוסלמים, עפיפוני שלום עם עלי זית

עובדי מפעל סודהסטרים בעיר רהט.
מפעל המעסיק עובדים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית. עובדי סודהסטרים במפעל ברהט

בשיאם של הימים המתוחים בדרום והעימותים בגבול רצועת עזה, כ-2,000 יהודים ומוסלמים, ראשי רשויות מקומיות ושגרירי מדינות יגיעו הערב (רביעי) לרהט שבדרום לחגוג את פסטיבל הדו-קיום "רמדאן של שלום".

את הפסטיבל יוזמת חברת סודהסטרים העולמית, והוא ייערך במפעל החברה בפארק התעסוקה "עידן הנגב" ברהט, מפעל שזכה לכינוי "אי של שלום", המעסיק עובדים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית וביניהם בדואים, ערבים ישראליים ממזרח ירושלים, דרוזים, צברים בני כל העדות, עולים חדשים ופלסטינים מיהודה ושומרון.

בשיאו של האירוע יפריחו העובדים עפיפונים עם הכיתוב "שלום" בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. כל עפיפון יהיה עשוי מעשרות ציורים של ילדי העובדים - יהודים ומוסלמים - כאשר לזנב העפיפון מחובר עלה של זית.

עובדי מפעל סודהסטרים בעיר רהט יוצרים את סמל השלום.
"אומרים שדו-קיום זה מורכב וקשה, אבל אצלנו במפעל מוסלמים ויהודים חיים ביחד וזה כל כך פשוט". מפעל סודהסטרים ברהט

"להחזיר את העפיפון למקומו כמשחק ילדים המבטא שמחה ולא טרור"

בנוסף לסעודת שבירת הצום המסורתית, ייהנו אורחי האירוע ממופע של חיבור לבבות, בהשתתפות הזמרת בת אלה, הזמרים המוסלמים היתם ג'שי וסעיד טרביה (יוצא כוכב נולד) ולהקת ילדים שמורכבת ממאה ילדים מוסלמים ויהודים.

"אומרים שדו-קיום זה מורכב וקשה, אבל אצלנו במפעל מוסלמים ויהודים חיים ביחד וזה כל כך פשוט, ממש כמו סודה", אמר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים העולמית, "אין סמלי יותר מלהחזיר את העפיפון למקום הטבעי שלו, משחק ילדים המבטא חופש ושמחה, ולא טרור והרס".

סודהסטרים זכתה לפרסום נרחב בשל מאבקים מוצלחים ובלתי פוסקים בחרם ופעילי ה-BDS. בין האירועים הבולטים זכורה פרשת החרם של ארגון אוקספם נגד השחקנית סקרלט ג'והנסון ב-2014, כאשר זו שימשה פרזנטורית בינלאומית של החברה. כזכור, ג'והנסון בחרה לעמוד לצד סודהסטרים בטענה כי העסקתם של כ-500 עובדים פלסטינאים לצד עמיתיהם הישראלים בשוויון ודו קיום מהווה מודל ייחודי לתקווה ושלום במזרח התיכון.

ב-2016 נקרא בירנבאום להעיד בפני הקונגרס האמריקאי, עדות שקידמה חקיקה פדראלית כנגד ה-BDS ואף שימש כנואם המרכזי בכנס שערך משרד החוץ בבניין האומות המאוחדות בנושא זה. לאחרונה החליטה החברה להטביע את דגל ישראל על אריזות מוצריה המשווקים ב-45 שווקים ברחבי העולם. בכך, הנהלת החברה ביקשה להעביר מסר ערכי של גאווה לאומית דווקא בימים שרבים מאתנו מצניעים את הזהות הישראלית שלנו בעולם.

לוח הזמנים של הפסטיבל:

18:45 - התכנסות
19:10 - קריאת פסוקים מהקוראן
19:15 - נאומים וברכות של טלאל אלקרנאוי ראש עיריית רהט, שגרירת קנדה דבורה לייונס, עובדי סודה סטרים, דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים וברכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין.
19:50 - תפילה לסיום הצום ותחילת הסעודה
20:40 מופע מוזיקלי

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully