וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ברשת מלונות דן זומנו לחקירה בחשד להעלמת מע"מ

אלה לוי-וינריב ומיכל רז-חיימוביץ'

13.6.2018 / 9:54

רשות המסים זימנה לחקירה את נושא המשרה הבכיר של מלונות דן בתחום הכספים, את חשב החברה ועובדת נוספת. ככל הידוע, המנכ"ל רונן ניסנבאום לא זומן לחקירה בשלב זה. החקירה סובבת סביב ניצול לרעה של הפטור ממע"מ לתיירים

מלון דן אכדיה, הרצליה מרץ 2016. ראובן קסטרו
מלון דן אכדיה/ראובן קסטרו

בכירים ברשת מלונות דן, בהם סמנכ"ל הרשת, זומנו הבוקר (ד') לחקירה ברשות המסים בחשד להעלמות מע"מ, ואולם בשלב זה לא בוצעו מעצרים. ככל הידוע, המנכ"ל רונן ניסנבאום לא זומן לחקירה בשלב זה.

חוקרי מע"מ תל-אביב, היחידה החוקרת את התיק, פשטו אתמול (ג') על משרדי החברה ותפסו מחשבים וחומרי חקירה.

החקירה סובבת סביב ניצול לרעה של הפטור ממע"מ לתיירים. על-פי חוקי המס, תיירים המתארחים במלונות בישראל נהנים ממע"מ בשיעור אפס, ואולם על-פי החשד בדן השתמשו בפטור גם במקרים של אורחים שאינם זכאים ליהנות ממנו.

הבוקר דיווחה מלונות דן לבורסה כי נושאי משרה בחברה זומנו לחקירה על-ידי רשות המסים. לפי הודעת החברה, אתמול נמסר לחברה צו להמצאות מסמכים לרשויות המע"מ. "למיטב ידיעתה (של החברה), הדרישה היא חלק מביקורת מע"מ שנערכת ביחס לחיובי מע"מ של תיירים". לפיכך זומנו לחקירה נושא המשרה הבכיר של החברה בתחום הכספים, חשב החברה ועובדת נוספת.

"להערכת החברה לחשדות הנ"ל אין כל בסיס משפטי או עובדתי. עם זאת, נכון למועד זה אין לחברה יכולת להעריך בשלב זה את השפעתם של האירועים הנבחנים על-ידי רשויות המע"מ על החברה אם בכלל", כך הודעת מלונות דן לבורסה.

לאחרונה השיקה הרשת מלון חדש בתל-אביב, "Link", בקונספט אירוח מתקדם ודיגיטלי, וזאת בהשקעה של 40 מיליון שקל. הרשת מעסיקה כ-3,500 עובדים וכוללת מלונות בירושלים בהם מלון המלך דוד. עוד כוללת הרשת את מלונות דן בתל-אביב, דן אכדיה בהרצליה, דן קיסריה, דן אילת ועוד.

הכנסות הרשת בשנת 2017 הסתכמו ב-1.18 מיליארד שקל, הרווח התפעולי הסתכם ב-215,649 מיליון שקל.

ב-1 בינואר 2018 נכנס לתפקיד המנכ"ל רונן ניסנבאום, במקומו של רפי שדה ששימש כמנכ"ל בשנים האחרונות. ניסבנאום הוא בעל ניסיון עשיר בענף המלונאות, בעיקר באירופה ובארה"ב, שם ניהל שורה של בתי מלון. נח גרינוולד משמש כמשנה למנכ"ל לכספים, ואבישי מצא הוא חשב החברה.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully