וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סודהסטרים: "המילה 'שלום' הפכה לגסה בארץ, אנו הוכחה לדו-קיום"

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

13.6.2018 / 17:38

לרגל פסטיבל "רמדאן של שלום" שיזמה סודהסטרים במפעלה ברהט, במהלכו יפריחו עובדיה "עפיפוני שלום", התארח מנכ"ל החברה דניאל בירנבאום באולפן וואלה! NEWS: "יש במפעל בדואים ופלסטינאים שעובדים לצד יהודים. 2,000 עובדים עושים שלום כל יום ועל הדרך עושים סודה"

עריכת וידאו:ניר חן

בשבועות האחרונים סובלים תושבי עוטף עזה מטרור העפיפונים וישנם עימותים בין צה"ל לפעילי חמאס בגבול רצועת עזה. בשיאם של הימים המתוחים בדרום והעימותים בגבול רצועת עזה, כ-2,000 יהודים ומוסלמים, ראשי רשויות מקומיות ושגרירי מדינות יגיעו הערב (רביעי) לרהט שבדרום לחגוג את פסטיבל הדו-קיום "רמדאן של שלום".

הפסטיבל הוא יוזמת חברת סודהסטרים העולמית, והוא ייערך במפעל החברה בפארק התעסוקה "עידן הנגב" ברהט, מפעל שזכה לכינוי "אי של שלום", המעסיק עובדים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית וביניהם בדואים, ערבים ישראליים ממזרח ירושלים, דרוזים, צברים בני כל העדות, עולים חדשים ופלסטינים מיהודה ושומרון.

בשיאו של האירוע יפריחו העובדים עפיפונים עם הכיתוב "שלום" בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. כל עפיפון יהיה עשוי מעשרות ציורים של ילדי העובדים - יהודים ומוסלמים - כאשר לזנב העפיפון מחובר עלה של זית.
"בכל שנה אנחנו חוגגים אחד לשני, והפעם המוסלמים דווקא רוצים להקדיש את חג הרמדאן לדו-קיום ושלום, בעיקר כי אנחנו נמצאים 22 ק"מ מגבול עזה", הסביר מנכ"ל סודהסטרים העולמית דניאל בירנבאום את היוזמה, כשהתארח באולפן וואלה! NEWS. "העובדים בחרו להשתמש בסמל של העפיפון, שנחטף על ידי החמאס והיה פעם צעצוע של ילדים, דבר תמים, והפך לכלי מלחמה. אנחנו רוצים להחזירו למקום הטבעי שלו. הילדים של העובדים ציירו ציורים של שלום ומהם ייצרנו עפיפון ענק שיועף כסמל".

מנכ"ל סודהסטרים העולמית דניאל בירנבאום באולפן וואלה! NEWS. צילום מסך
מנכ"ל סודהסטרים העולמית דניאל בירנבאום באולפן וואלה! NEWS/צילום מסך

על כך שבמפעל ברהט עובדים יהודים לצד ערבים אמר בירנבאום: "אנחנו אי של שלום, היינו רוצים שזה יהיה יבשת של שלום. אין הרבה אנשים שמדברים שלום במדינה, המילה 'שלום' הפכה למילה גסה, השלום נהיה או של מטורפים או של שמאלנים. אני רוצה לעשות מיינסטרים לשלום ולהחזיר אותו לשיח. אנחנו ההוכחה לכך מדי יום. יש לנו ערבים בדואים, ערבים ממזרח ירושלים וערבים פלסטינאים שעובדים כתף אל כתף לצד יהודים. 2,000 עובדים עושים שלום כל יום ועל הדרך הם עושים סודה. החברה גדלה מאוד ואנחנו מוכרים פי עשרה ממה שמכרנו לפני חמש-שש שנים. היינו צריכים יכולת לייצר ובחרנו להקים את המפעל בנגב ואנחנו גאים על מה שקורה שם. דגל ישראל מופיע על המוצרים שלנו, שנמכרים בכל העולם, ואנחנו היום המעסיק הכי גדול של בדואים בנגב. גם הערבים והפלסטינאים גאים שיש דגל על המוצרים שלנו, זו אמירה שזה מוצר שיוצר בדו-קיום על ידי יהודים וערבים. כנסו לאתר שלנו, תאמו ביקור ותראו איך נראה דו-קיום".

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully