וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתי סיידוף רוכש את שיכון ובינוי משרי אריסון ב-1.1 מיליארד ש'

קובי ישעיהו

13.6.2018 / 18:54

איש העסקים ירכוש את מלוא המניות של אריסון, שמחזיקה ב-46.9% מהקבוצה. שווי המניות של אריסון עמד על 1.28 מיליארד שקל בסיום המסחר היום. העסקה נחתמה לפני שעה קלה

נתי סיידוף. יח"צ,
נתי סיידוף/יח"צ

איש העסקים נתי סיידוף רוכש את השליטה בקבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי מידי שרי אריסון. סיידוף ואריסון סיכמו היום על רכישת החזקותיה של אריסון בחברה (כ-47%) במחיר של כ-1.1 מיליארד שקל. שוויה של שיכון ובינוי בבורסה עומד על כ-2.7 מיליארד שקל כך שאריסון למעשה מוכרת את ההחזקה שלה בחברה בהנחה של כ-15% על מחיר החברה בבורסה.

סיידוף, ישראלי לשעבר שעשה את רוב הונו מעסקאות נדל"ן ופיננסים בארה"ב, מחפש בשנתיים האחרון רכישה של פעילות עסקית מהותית בישראל. בין השאר, ניסה סיידוף להשתלט על חברת כלכלית ירושלים דרך הצעת רכש, ואף ניהל משא ומתן מתקדם לרכישת הבעלות על אפריקה ישראל. לאחר שניסיונו לרכוש את אפריקה ישראל כשל, החל לנהל סיידוף מגעים לרכישת קבוצת יורוקום מידי הבנקים הנושים, אולם בהמשך נסוג מכוונתו וכעת מנהל מולם מאבק על פיקדון של 50 מיליון שקל שהפקיד בנאמנות להבטלת העסקה.

בשנה האחרונה צנחה מניית שיכון ובינוי בקרוב ל-30%, בין השאר בעקבות חקירה המתנהלת בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים בחברה הנכדה SBI (סולל בונה ארצות חוץ) באפריקה, שבמסגרתה נעצרו כמה מבכירי החברה. זאת ועוד, בשל החקירה נאלצה שו"ב להפקיד סכום של כ-250 מיליון שקל בקרן חילוט, במטרה לשחרר חשבונות של SBI לצורך המשך פעילותה השוטפת.

לפני כשבועיים דיווחה שו"ב כי היא בוחנת את מכירת ההחזקה ב-SBI, המרכזת את פעילות התשתיות הבינלאומית שלה באפריקה ובאמריקה הלטינית, ושהניבה בשנים עברו את עיקר רווחי הקבוצה, אך הפכה עבורה לנטל בשנה האחרונה.

במקביל לדיווח על בחינת המכירה פרסמה שו"ב דוחות חלשים לרבעון הראשון של 2018. החברה רשמה ירידה חדה של 28% בהכנסות ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.35 מיליארד שקל. השורה התפעולית הצביעה על צניחה של 77.6% ברווח לרמה של כ-45 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה שו"ב נפילה של 78% ברווח הנקי לרמה של כ-17 מיליון שקל.

בשבוע שעבר השלימה החברה את העסקה למימוש עיקר החזקותיה בחברות המפעיל של כרמלטון (זכיינית כביש "מנהרות הכרמל" בחיפה) ושל חברת נתיבי הצפון, לידי שותפות מוגבלת המוחזקת בידי מספר משקיעים מוסדיים, שאותה תנהל שו"ב. בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, המנוהלת על-ידי יובל דגים, תשלום בסך של 588 מיליון שקל מהמוסדיים, והיא תרשום רווח הון (אחרי מס) המוערך בכ-250-300 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

בנוסף, לפני שבוע שיכון ובינוי מקבוצת אריסון נפסלה מהשתתפות במכרזי הקמת קווי הרכבת הקלה בירושלים משיקולי ריכוזיות כלל-משקית - כך החליטה ברוב קולות הוועדה לצמצום הריכוזיות.

מקבוצת אריסון נמסר כי: "אריסון השקעות הודיעה היום על חתימת הסכם למכירת מלוא החזקותיה בחברת שיכון ובינוי לקבוצת סיידוף, וזאת בתמורה לסך של מליארד ומאה שקלים. כמו כן, במסגרת הסכם המכירה ביקשה אריסון השקעות לתרום 25 מיליון שקל לטובת הקהילה והחברה כחלק מכספי התמורה. הרוכש, מצידו, התחייב להמשיך בפעילות הפילנתרופית של שיכון ובינוי ולייעד חלק מרווחי העסקה, ככל שיהיו, למטרות פילנתרופיות גם כן. ההחלטה על המכירה התקבלה בהתאם לאסטרטגיית הפעילות הגלובלית של הקבוצה ובמטרה לגוון את השקעותיה והשפעתה בתחומי פעילותה השונים בעולם".

את קבוצת אריסון ייצגו עורכי הדין דובי זולטק ודורון סגל ממשרד גולדפרב זליגמן.

מטעם קבוצת סיידוף נמסר: נתי סיידוף אמר היום כי "אני גאה לרכוש את הבעלות בשיכון ובינוי, שהיא אחת מספינות הדגל של הכלכלה הישראלית, בעלת זכויות רבות בבניין הארץ, מובילת שוק בתחום הבנייה, היזמות והתשתיות, וחברה מצוינת אשר ניכר כי הושקעו בה תשומות ניהוליות רבות". סיידוף עתיד להיפגש עם המנהלים הבכירים בשיכון ובינוי, במטרה לגבש תכניות עבודה אסטרטגית ארוכת טווח לחברה, ועם השלמת העסקה צפוי מנהל העסקים של קבוצת סיידוף, תמיר כהן, ליטול חלק משמעותי בגיבוש המדיניות ובפעילות שיכון ובינוי.

סיידוף גם התייחס לעובדה שזו השקעה המשמעותית הראשונה בישראל של הקבוצה ואמר כי "דווקא בעת הזו שבה קוראים רבים להחרים את ישראל, וקבוצות נפסדות כמו ה-BDS נוחלות הצלחה חלקית בפעילותן שנועדה לפגוע במדינה, אני שמח להוביל מהלך רכישה משמעותי בישראל, שהוא הראשון בסדרה של רכישות שקבוצת סיידוף, עתידה לבצע".

סיידוף ציין גם כי הניסיון הרב שנצבר במשך למעלה מ-40 שנה בקבוצה שבראשותו בארה"ב, וזאת בעיקר בתחומי הנדל"ן, הייזום והבניה, עתיד לסייע לשיכון ובינוי בהרחבת פעילותה בשוק האמריקאי, וכי הוא רואה בשוק האמריקאי את אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של שיכון ובינוי וזאת בהתאם לתוכניות החברה הקיימות.

את סיידוף ייצגו בעסקה עורך הדין אמיר ברטוב ממשרד שמעונוב ולבנקאי ההשקעות אייל ידווב מחברת רדהאן.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully