וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט תפצה לקוח על מנוע שנהרס - אף שהגיע לטיפול מאוחר מדי

18.6.2018 / 8:00

באיחור של 11 אלף ק"מ: שנה וחצי אחרי הקנייה נגרם לרכב נזק בלתי הפיך, אך היבואנית סירבה לתקן בטענה שלא בוצע טיפול ראשון בזמן. בעל הרכב ששילם עשרות אלפי שקלים תבע אותה והגיע להסכם פשרה. שברולט: "במסגרת פסק הדין לא התקבלו טענות התובע"

מנוע השברולט נהרס. (באביבות המרואיינים), באדיבות המצולמים
מנוע השברולט ההרוס/באדיבות המצולמים, (באביבות המרואיינים)

מי שקנה בחייו רכב מיד שנייה מכיר את החשש שמא מדובר בכלי תחבורה פגום ואין מי שיקח עבורו אחריות. מסיבה זו יש שיבחרו לקנות רכב ישירות מהיבואן - ולהימנע ממתווכים. אבל מה קורה כשהיבואן עצמו מסרב לקחת אחריות על הרכב? פסק דין שפרסם בית משפט השלום בירושלים בשבוע שעבר במסגרת הליך פשרה, קבע שיבואנית שברולט בישראל, יוניברסל מוטורס ישראל בע"מ, תשלם פיצוי חלקי בסך 33 אלף שקל לאדם שמנוע הרכב החדש שלו התקלקל - והחברה סירבה לתקנו.

הכל החל בשנת 2014, אז אילן ראובן ווייט מירושלים קנה שברולט אורלנדו חדשה עם אחריות ל-3 שנים או עד 100 אלף ק"מ, הראשון ביניהם. כתב האחריות חייב את היבואנית לתקן כל תקלה או נזק המתרחשים בתקופה, זו ונגרמו בגלל פגמים בחלקי הרכב או כתוצאה מפעולתו. כ-20 חודשים לאחר הקנייה, גילה ווייט כי למנוע הרכב נגרם נזק בלתי הפיך ועליו לשלם 68 אלף שקל עבור מנוע חדש.

מומחה רכב אליו פנה קבע כי מדובר בתקלה בייצור - והאחריות היא על יבואנית הרכב. כשפנה ווייט לממש את האחריות, בחברה סירבו לממן את המנוע החדש וטענו שהתקלה נגרמה בגלל טיפול לקוי ברכב. לדבריהם, וייט אמור היה לגשת לטיפול ראשון אחרי 15 אלף ק"מ, ולא אחרי 26 אלף ק"מ כפי שקרה בפועל. אחרי דין ודברים עם החברה, החליט וויט לתבוע את יבואנית שברולט בישראל ולדרוש את כספו חזרה.

שברולט אורלנדו. אתר יצרן
שברולט אורלנדו/אתר יצרן

שברולט: "הסכום שנפסק נמוך משמעותית מעלות התיקון בפועל"

"יובהר כי התובע ביצע את כל הטיפולים ו/או התיקונים ברכבו במוסך שהוא מוסך הסדר של הנתבעת", כתב בדברי הסיכום עו"ד מיכאל דבורין המייצג את ווייט. עוד אמר בבית המשפט שהטיפול הראשון, גם אם קרה מאוחר מהנדרש, התרחש זמן רב לפני התקלה - ובזמן הזה בעל הרכב טיפל ברכבו באופן שוטף. יתרה מזו, לדבריו, איש לא יידע אותו לגבי תקלות אפשריות במנוע. "מאז הטיפול הראשון התובע לא קיבל שום אזהרה ו/או המלצה ו/או הסבר מצד הנתבעת בקשר למצב רכבו ועל כך שאחריות היצרן עלולה לפוג כתוצאה מתחזוקת רכבו", כתב. בתום הליך שנמשך למעלה משנתיים, בית המשפט חייב את החברה לשלם לווייט כמחצית מהוצאות הטיפול במסגרת פשרה שהושגה.

"אדם שרכש רכב חדש 'מהשקית' מצפה שהיבואן יתן כתב אחריות הוגן ויעמוד מאחוריו בשעת מצוקה", הוסיף עו"ד דבורין בשיחה עם וואלה! עסקים, "מצער לגלות שבמקרה הזה בחרה חברת שברולט באמצעות היבואן שלה להתנער מאחריות ולגלגל אותה לפתחו של הלקוח, וזאת בלי להזהיר אותו כי ברגע האמת לא תכסה אותו האחריות, והוא יאלץ לממן מכיסו רכישת מנוע - למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין בתוך תקופת האחריות. אנו שמחים שבית המשפט עשה צדק עם התובע והעמיד את החברה במקומה, ומקווים כי להבא יזהרו יצרנים יותר כשהם בוחרים להתנער מאחריות, תוך הבנה שהצרכן הישראלי לא יסבול יותר התנהלות שכזו".

מיבואנית שברולט בישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה שהוגשה בסכום של 97,344 שקלים. פסק הדין ניתן על ידי בית המשפט, בהסכמת הצדדים, על דרך הפשרה. במסגרת פסק הדין לא התקבלו טענות התובע והסכום שנפסק נמוך משמעותית מעלות תיקון הרכב בפועל. עמדת החברה שהתובע לא עמד במועדי הטיפול הנדרשים על פי הוראות היצרן והסב בכך נזק למנוע הרכב, ובשל כך לא אושר התיקון במסגרת האחריות - נשארה בעינה".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully