וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנתים או מהנדסים: המשרות הנחשקות ביותר בשוק התעסוקה

17.6.2018 / 7:00

משרד העבודה והרווחה השיק את אתר "רייטינג לעבודה" שמדרג את המקצועות השונים לפי ביקוש ורמת שכר ממוצעת. איזה מקצוע הכי מבוקש ואיפה מרוויחים קרוב לשכר המינימום?

עריכה: ניר חן.

(בווידאו: איפה משתלם לפתוח עסק?)

הייטק או הנדסת בניין? משרד העבודה והרווחה השיק הבוקר (ראשון) את אתר "רייטינג לעבודה" המרכז את המשרות המבוקשות ביותר בישראל לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). המדרוג מבוסס על מידע שנאסף מעובדים וממעסיקים לגבי 150 מקצועות נפוצים בשוק העבודה, הן באמצעות סקרים שמפעיל המשרד והן בהתבסס על עיבוד נתונים שנאספו ב-2016. האתר החדש מספק לעובדים ומנהלים תשובות לשאלות כגון מה הביקוש למקצוע שבו רוצים לעסוק, האם יש מקצועות דומים המבוקשים יותר בשוק ומה השכר הצפוי בתחילת הקריירה.

המקצוע המבוקש ביותר, על פי משרד העבודה, הוא מפתחי תוכנה - ששכרם הממוצע עומד על 17,829 שקל בחודש (ראו טבלה). אחריהם ברשימה בקרי אבטחת איכות ובודקי תוכנה, ששכרם הממוצע עומד על 12,635 שקל בחודש.

מהנדסים אזרחיים (לרוב מהנדסי בניין) במקום השלישי עם שכר ממוצע של 11,251 שקל בחודש. בתחתית הביקוש ובסמוך מאוד לשכר המינימום במשק נמצאים עובדי מזכירות - מקצוע המאויש ברובו המכריע על ידי נשים שמרוויחות בממוצע 5,678 שקל בלבד.

דירוג המקצועות המבוקשים. עיבוד תמונה
העבודות המבוקשות ביותר/עיבוד תמונה
משרד אופן ספייס. ShutterStock
עובדי משרד/ShutterStock

להרחיב את מעגל התעסוקה ולשפר את הפריון

"המטרה היא להקל על צעירים וצעירות בתחילת דרכם, כך שבהליך בחירת המקצוע לחיים הם יראו תמונה מלאה של הביקוש ואת רמות התגמול בשוק העבודה הישראלי"

יש לציין כי האתר הושק מחדש, כאשר חלק מהנתונים כבר ידועים בשוק העבודה ומעודכנים, כאמור, ללפני שנתיים. האתר הוקם בעקבות דיוני ועדת תעסוקה 2030 שמינה שר העבודה והרווחה חיים כץ. הוועדה, בראשות פרופ' צבי אקשטיין, כללה מנהלים במשרד הרווחה ושירות התעסוקה וכן אנשי משק מתחומים וארגונים שונים, והתבקשה להגיש שורת המלצות להרחבת מעגל התעסוקה במשק, בעיקר באוכלוסיות בהן שיעורי ההשתתפות בעבודה נמוכים. כמו כן, עסקה הוועדה בשיפור פריון העבודה - תחום בו מפגרת בישראל בפער ניכר בהשוואה למדינות המפותחות.

האתר החדש נועד בעיקר להצביע על המקצועות המבוקשים במשק מצד מעסיקים ועובדים ועל המקצועות בהם ניתן להשיג את השכר הגבוה ביותר. הוא מציג את ציון הביקוש לכל מקצוע בין 1 ל-10 ואת השכר המוצע למשרה פנויה במשק. הדירוג נעשה על פי מספר המשרות הפנויות, היחס בין מספר המשרות הפנויות למועסקים באותו המקצוע, השכר למשרה פנויה, השכר הממוצע לקבוצת מקצועות ומשך הזמן שלוקח למעסיק לאייש משרה.

עם זאת, נראה שגם בעתיד יכלול האתר מידע רק על חלק קטן מהמקצועות שבהם ניתן להציג מידע על שכר ממוצע. הדירוג עשוי לסייע למשרד העבודה ולמשרדי הממשלה האחרים לכוון את מערכי הלימוד וההכשרה של עובדים באופן יעיל יותר. בטבלת הביקוש מופיעים גם מגוון של תחומים שאינם דורשים השכלה אקדמית אלא הכשרה מקצועית כגון בנאים, מסגרים ונהגי משאיות. המשרות המבוקשות פחות הן של פקידים ועובדי מזכירות - אלה מאופיינים במיעוט של משרות פנויות במשק ובשכר נמוך יחסית.

לדברי השר כץ, "המטרה היא להקל על צעירים וצעירות בתחילת דרכם, כך שבהליך בחירת המקצוע לחיים הם יראו תמונה מלאה של הביקוש ואת רמות התגמול בשוק העבודה הישראלי. אנו פועלים לשכלול הדף כך שיציג תמונה רחבה יותר הכוללת פילוח גיאוגרפי ומגמות צפויות בשוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully