וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח אינה מפחיתה שווי אחזקותיה בבנק הפועלים

רותם שטרקמן

2.12.2002 / 8:14

טוענת שהירידה בשווי זמנית; ההפרש בין שווי השוק לשווי בספרים - 800 מ' ש'; פרופ' ברנע העריך באוגוסט את שווי הבנק ב-16 מיליארד ש' ללא פרמיית שליטה



חברת תעשיות מלח הודיעה אתמול בדו"ח שפירסמה כי החליטה שלא להפחית את שווי אחזקותיה בבנק הפועלים , מכיוון שירידת שווי מניות הבנק בבורסה זמנית. בדו"ח הדירקטוריון של תעשיות מלח נכתב: "להערכת הנהלת החברה, הירידה בשווי השוק של בנק הפועלים בבורסה היא תוצאה של המשבר הביטחוני כלכלי ואיננה נושאת אופי קבוע, ולפיכך לא נרשמה הפחתה".



ההפרש בין שווי השוק של מניות הפועלים שבידי תעשיות מלח (11.6%) לבין שוויין בספריה הוא כ-800 מיליון שקל. תעשיות מלח רושמת את אחזקתה במניות הפועלים על פי שווי מאזני של 1.84 מיליארד שקל, בעוד ששווי השוק של המניות בבורסה הוא 1.076 מיליארד שקל.



תעשיות מלח מוסיפה להסתמך על הערכת השווי שביצע פרופ' אמיר ברנע לבנק הפועלים באוגוסט 2002, ולפיה שווי בנק הפועלים הוא 16 מיליארד שקל, ללא פרמיית שליטה, ו-17 מיליארד שקל עם פרמיית שליטה. זאת לעומת שווי השוק של הבנק המגיע כיום ל-9.1 מיליארד שקל, וההון העצמי שלו המסתכם ב-13.7 מיליארד שקל. לפי הערכת ברנע, שבוצעה בהתאם לדו"חות של הרבעון הראשון של 2002, שווי הבנק גבוה ב-24%-32% מההון העצמי של - לעומת הערכת שווי של קסלמן ללאומי, שקבעה שווי ללאומי נמוך מההון העצמי בכ-10%-20%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully