וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס בגובה 2 מיליון שקל לאתר "גט איט" שלא סיפק מוצרים בזמן

17.6.2018 / 13:35

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הודיעה כי תטיל עיצום כספי על אתר סחר מקוון המשווק מוצרי אלקטרוניקה וריהוט לבית, לאחר שצרכנים התלוננו, בין היתר, כי לא קיבלו את כספם בחזרה כאשר ביקשו לבטל עסקה ומוצרים לא נשלחו אליהם בזמן

אתר גט איט. וואלה! news, מערכת וואלה! NEWS
אתר גט איט/מערכת וואלה! NEWS, וואלה! news

לא סיפקו שירות בזמן - וישלמו קנס כבד: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ראשון) כי תטיל עיצוב כספי בגובה 2 מיליון שקל על חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ. לטענת הרשות, החברה מחזיקה באתר האונליין "גט איט", המשווק מוצרים שונים לבית, אלקטרוניקה ריהוט ועוד, והפרה שורה של תקנות בחוק להגנת הצרכן.

כך למשל, נטען שהחברה סיפקה מוצרים באיחור רב, וכן נטען כי כאשר צרכנים פנו לבטל את העסקה - החברה הערימה קשיים על קבלת הכסף חזרה. בנוסף, נטען כי החברה פרסמה קופון הנחה בגובה 25-50 שקל בתמורה להרשמה לאתר, אולם מי שנרשם גילה שהקופון תקף רק בהיקף קנייה של 1,500 שקל ומעלה.

עוד נטען שהחברה פרסמה תקנון לביטול עסקה, אבל הוא אינו עומד בהוראת החוק. בתקנון כתוב שניתן להחזיר מוצר רק אם אינו נפגם. "תנאי זה עלול להטעות צרכן בכל האמור לביטול עסקת המכר מרחוק", אמרו ברשות להגנת הצרכן, "שכן החוק מאפשר להחזיר מוצר בשל פגם".

מוקד שירות לקוחות. ShutterStock
לא סיפקו סחורה בזמן. שירות לקוחות/ShutterStock

החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות ותלונות צרכנים שרכשו מוצרים באתר. מהרשות נמסר כי לחברה קיימת זכות לערער על קיום העיצום עצמו וכן על גובה הקנס בתוך 45 יום מרגע קבלת ההודעה.

"הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים וביניהם את אתרי המכירות אונליין", אמרה סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין אניטה יצחק. "קיימת חשיבות רבה לשקיפות המידע במיוחד בעסקות מסוג זה כאשר הצרכן לא פוגש פיזית את העסק ולא את המוצר". במקרה של הפרה - הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully