וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היפאני צופה פיחות של 23% בין ביחס לדולר; הין נפל לשער של 123.4 ין לדולר

יהודה שויצר

2.12.2002 / 13:06

דבריו מאסג'ורו שיאוקאווה הובילו את הין לירידה של כ-1%; צופה כי הין היפאני ימשיך וידרדר עד לשער של 160 ין לדולר



הין היפאני פתח את שבוע המסחר בירידה חדה של 1% על רקע נתוני המקרו המאכזבים שיצאו מיפאן בסוף השבוע, ותחזית קשה לגבי המטבע היפאני שהשמיע שר האוצר היפאני. הין נפל לשער של 123.4 ין לדולר משער של 123.30 ביום שישי. היורו נסחר כמעט ללא שינוי בשער של 99.30 סנט, משער של 99.37 סנט ביום שישי.



שר האוצר היפאני מאסג'ורו שיאוקאווה פירסם הבוקר תחזית עגומה למטבע היפאני באתר אינטרנט יפאני. שר האוצר העריך כי הין היפאני ייפול עד לשער של 160 ין לדולר, שער הנמוך ב-23% משערו היום. דבריו של שר האוצר היפאני הגיעו בהפתעה לשוק שצופה כעת היחלשות נוספת של הין בימים הקרובים. ראוי לציין כי בפעם האחרונה שהין ביקר ברמות של 150 ין לדולר, היתה בשנת 1990 על רקע קריסת כלכלות אסיה.



בסוף השבוע דווח כי התפוקה התעשייתית ביפאן נפלה באופן בלתי צפוי בחודש אוקטובר, ושיעור האבטלה עלה בפעם הראשונה מזה חצי שנה. משרד הכלכלה והמסחר היפאני מסר כי התפוקה ירדה ב-0.3% באוקטובר לעומת חודש ספטמבר וצפויה לרדת ב-0.1% בחודש נובמבר. שיעור האבטלה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלה לרמה של 5.5% - בדומה לרמה שנרשמה בדצמבר.



הבנק המרכזי של יפאן קיצץ מוקדם יותר החודש בתחזיתו לכלכלת יפאן בפעם הראשונה מזה 11 חודשים, בעקבות החולשה ביצוא ובתפוקה והמשך החולשה הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully