וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה באילת לא ייסגר ב-9 בדצמבר

2.12.2002 / 10:10

החלטתו החדשה של ראש מינהל התעופה נקבעה לאחר סיור שערך בשדה התעופה ובו התרשם כי ליקויי הבטיחות בשדה יתוקנו בקרוב



ראש מינהל התעופה, עמוס עמיר, החליט לבטל את החלטתו על סגירת שדה התעופה באילת לתנועת מטוסי סילון רחבי גוף ב-9 בדצמבר, ולדחות את החלטתו בעניין עד 20 בדצמבר. החלטתו החדשה של עמיר נקבעה לאחר סיור שערך בשדה התעופה ובו התרשם כי ליקויי הבטיחות בשדה יתוקנו בקרוב.



בסיור שערך עמיר יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, סקרו השניים את התקדמות העבודות השונות המתבצעות באילת לתיקון ליקויי הבטיחות בשדה התעופה. העבודות כוללות את הסטתו מערבה של קטע מכביש הערבה הסמוך לשדה התעופה והסטת ניקוז ביוב המצוי בקצהו הצפון מזרחי של מסלול ההמראה. הקבלנים המבצעים את העבודות הודיעו לסלמן ועמיר כי הן צפויות להסתיים ב-19 בדצמבר.



בעקבות המידע שקיבל בסיור החליט עמיר לדחות את החלטתו לסגור את שדה התעופה עד ל-20 בדצמבר. במועד זה יקיימו סלמן ועמיר סיור נוסף ובו יבדקו אם הושלמו העבודות. ממשרד התחבורה נמסר כי אם העבודות יימשכו כמה ימים מעבר ל-20 בדצמבר, תתבצע הערכת מצב נוספת, סמוך למועד.



שאר ההגבלות שקבע עמיר לא יוסרו, ובהן איסור המראות ונחיתות מצפון לדרום (מסלול 21) ואיסור נחיתה במסלול 03 מדרום לצפון בתנאי מזג אוויר קשים.



משמעות איסורים אלה היא שבעונות המעבר - כאשר בימים רבים נושבת באילת רוח דרומית - תיאסר המראה ונחיתה של מטוסי סילון רחבי גוף בשדה התעופה באילת.



ראש העיר אילת, גבי קדוש, שהתלווה למשלחת בסיורה בשדה התעופה, אמר: "ההחלטה להמשיך לאפשר הפעלת מטוסי סילון בשדה באילת מנעה פגיעה קשה בענף התיירות באילת, שמטוסי סילון ושדה התעופה הם עורק החיים שלה ותמצית קיומה", אמר קדוש.



ממשרד התחבורה נמסר: "ראש מינהל התעופה הביע שביעות רצון רבה מקצב העבודות המתבצעות בסמוך למסלול הטיסה, ואמר כי התרשם שנעשה מאמץ רב של כל הגורמים לתקן את הליקויים הנדרשים כדי שניתן יהיה לאפשר את המשך הטיסות של מטוסי סילון באילת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully