וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים צימצמה הפטור ממס רווח הון במתן מתנה לקרוב

צבי זרחיה

2.12.2002 / 10:20

כמו כן הוחלט כי תושב חוץ המוכר מניה בבורסה לא יהיה זכאי לפטור ממס לגבי תקופה שבה המניה לא היתה רשומה לבורסה



ועדת הכספים אישרה אתמול כמה סעיפים נוספים בהצעת התיקון לחוק הרפורמה במס. בין הסעיפים שאושרו אתמול נכלל צמצום הפטור ממס רווח הון במתנה לקרוב. ביום רביעי תמשיך הוועדה את דיוניה בהצעת החוק לתיקון הרפורמה במטרה להשלימם עד אמצע דצמבר 2002 - אז תועלה הרפורמה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. בישיבה אתמול - בדומה לישיבות האחרונות של הוועדה בסוגיית הרפורמה - השתתפו רק מעטים מבין חברי הוועדה, בהם יו"ר הוועדה יעקב ליצמן (יהדות התורה) ועופר חוגי, רחמים מלול, ומשולם נהרי (ש"ס) שבמפלגותיהם אין בחירות פנימיות וכן ח"כ מוסי רז (מרצ).



בעקבות התנגדויות של ח"כים הודיע ליצמן על דחיית ההצבעה על הסעיף המתייחס לפטור ממס על הכנסות גמלאים. נציבת המס, טלי ירון-אלדר, הסבירה כי לפי חוק הרפורמה שהתקבל לפני חמישה חודשים, גמלאים זכאים לפטור ממס בגין הכנסה ריאלית בגובה של 4,000 שקל בשנה המופקת מריבית על תוכניות חיסכון. בנוסף, גמלאים שלא ינצלו את מלוא הפטור ממס על גמלתם - בגובה של 35% לגמלה של עד 6,000 שקל בחודש - יוכלו להוסיף את הפטור שאינו מנוצל לפטור על ריבית באפיקי החיסכון.



סיגל אבירם מלשכת החשבונאים ויועצי המס התנגדה לסעיף שהופיע בהצעת התיקון לחוק הרפורמה. לדבריה, הסעיף המוצע מהווה שינוי להחלטה המקורית שהתקבלה, והוא מקטין את סכום הפטור בגין הכנסות מימון למקבלי קצבאות. אבירם אמרה כי ההצעה סותרת את הסיכומים שהיו אבן פינה לקבלת הרפורמה.



ירון-אלדר דחתה את הטענות האלה. לדבריה, לא בוצע שינוי בהצעה המקורית וההתנגדות היא למעשה "בקשה לתת עוד פטור לכל האוכלוסיה ממס על הכנסות מגמלה, בנוסף לפטור על הכנסות מריבית".



אלה כמה מהסעיפים העיקריים שאושרו אתמול:



* צמצום הפטור ממס רווח הון במתנה לקרוב: הפטור ממס רווח ההון במתן מתנה לקרוב לא יחול כאשר הקרוב הוא תושב חוץ. סעיף זה יחול בעיקר על העברת ני"ע לקרוב משפחה שהוא תושב זר והעברת ידע לחו"ל, אך לא על העברת מקרקעין.



* תושב חוץ המוכר מניה בבורסה לא יהיה זכאי לפטור ממס לגבי התקופה שבה המניה לא היתה רשומה לבורסה.



* מתן אפשרות להחלפת מניות בפטור ממס גם על איגודי מקרקעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully