וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'יק ממציאה את עצמה מחדש - בשלישית

יובל דרור

2.12.2002 / 18:05





אף שבניית תוכנית אסטרטגית חדשה מצריכה השקעות ניכרות, טוען גורם בשוק המקורב לחברה כי בעלי המניות של מג'יק מונעים ממנה לנצל את המזומנים המצויים בקופתה. לטענתו, יו"ר קבוצת פורמולה, בעלת המניות הגדולה בחברה (41%), דני גולדשטיין, סירב להיענות לבקשת ההנהלה להוציא 5 מיליון דולר מקופת החברה למימון הפיתוח החדש. יתרה מכך, לפני שבועיים החליט דירקטוריון מג'יק לחלק דיווידנדים בהיקף של 11.8 מיליון דולר לבעלי המניות, פעולה שצימצמה את קופת המזומנים של החברה לכ-13 מיליון דולר בלבד.



בתגובה טוען הספרי כי מג'יק מעולם לא ביקשה מגולדשטיין לאשר השקעה בפיתוח iBOLT, וכי ההשקעות במוצר מבוססות על רווחים עתידיים ב-2003 ועל הסטת תקציבי פיתוח פנימיים. לדבריו, יתרת המזומנים בקופת החברה לאחר חלוקת הדיווידנדים מספיקה למימון פעילותה.



לקוח ותיק של החברה טוען כי הסטת תקציבי הפיתוח תבוא על חשבון כלי הפיתוח של החברה, eDeveloper. "יש להם כלי מצוין, אבל הסטת תקציבים תביא להזנחת כלי הפיתוח של החברה", אמר. "גם כך הם נתקלים בבעיות. לדוגמה, ההשקה של גרסת האינטרנט של eDeveloper ביפאן, שהיא הסניף הגדול של מג'יק בעולם, נכשלה בגלל באגים בתוכנה". הספרי אמר בתגובה כי הבאגים בגרסת האינטרנט תוקנו לפני כמה חודשים.



גורם אחר בשוק המקורב לחברה הוסיף וטען כי מג'יק "מציגה מצג שווא שאין מאחוריו חזון אמיתי". לדבריו, "מג'יק היא חברה קטנה יחסית. מכאן שלא ברור כיצד הם משיקים 'פלטפורמה חדשה' בלי להשקיע בה את סכומי הכסף הנדרשים. WebSphere של יבמ עושה את אותם הדברים זה זמן רב. נראה כאילו הם מנסים להרוויח זמן. ברבעון השלישי והרביעי של 2003 כל הבלון הזה יתפוצץ".



הספרי דוחה טענות אלה. "iBOLT היא פלטפורמה חדשנית המביאה לשוק פיתוחים שאינם קיימים אצל חברות מתחרות. אנחנו מעסיקים כ-30 אנשי פיתוח על פיתוח הפלטפורמה החדשה - היא העתיד שלנו. השוק כבר מגיב בהתלהבות, ואני בטוח שזה יבוא לידי ביטוי בתוצאות שלנו כבר ב-2003". בשוק מקווים כי ההימור הנוכחי יהיה מוצלח יותר משני קודמיו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully