וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אגוד ישראל טראו עוזב את תפקידו לאחר 5 שנים

עירית אבישר

19.6.2018 / 16:17

בעלי השליטה בבנק רצו שטראו יעזוב מחשש כי לא סייע להם מספיק בקידום העסקה למיזוג עם מזרחי טפחות

מנכ"ל בנק אגוד ישראל טראו. צילום: תמר מצפי, גלובס
מנכ"ל בנק אגוד, ישראל טראו/גלובס, צילום: תמר מצפי

שלושה שבועות אחרי שרשות הגבלים עסקיים פסלה את המיזוג של בנק אגוד ומזרחי טפחות, מנכ"ל בנק אגוד ישראל טראו עוזב את תפקידו. טראו כיהן בתפקיד זה במשך ארבע שנים, והוא עוזב על רקע חוסר שביעות רצון מצד בעלי השליטה בבנק בנושא קידום המיזוג. טרם מונה מחליף לטראו.

בקרב הבעלים ישנה התחושה שטראו לא רק שלא סייע בקידום המיזוג כנדרש, אלא אף סיפק לרשות הגבלים עסקיים טיעונים ונתונים שתומכים בהישארותו של בנק אגוד כבנק עצמאי. כך, למשל, הרשות ביססה את החלטתה לפסול את המיזוג בכך שבנק אגוד גייס כ-6,000 לקוחות חדשים, מה שמראה כי הוא תורם לתחרות. כמו כן, לפי הערכות טראו הציג לרשות גם פתרונות אפשריים לסוגיית המחשוב (על הבנק להקים מערכת מחשוב חדשה במקום המצב הנוכחי בו הוא מקבל שירותים מבנק לאומי).

מלבד משבר האמון שנוצר בין המנכ"ל לבין בעלי השליטה בבנק (משפחות לנדאו, מנור וד"ר יעל אלמוג זכאי), עזיבתו של טראו גם נובעת מכוונת הבעלים להוביל תהליך התייעלות אגרסיבי. אמנם הבעלים מתכוונים לערער לבית הדין להגבלים על ההחלטה לפסול את המיזוג, אולם במקביל לכך הם צפויים ככל הנראה לגבש תוכנית להתייעלות הבנק ושיפור מצבו, במידה ואכן יישאר בנק עצמאי. לצורך כך הם רוצים לגייס מנכ"ל אגרסיבי יותר מטראו, אלא שמשימה זו לא תהיה קלה.

בנק אגוד לא נמצא במצב פשוט: הרווחיות שלו נמוכה, עומד בפניו אתגר גדול בתחום המחשוב, והמוטיבציה בקרב העובדים כיום נמוכה למדי לאור הטלטלות שחוו בשנה האחרונה. בנוסף לכך, מנכ"ל שייכנס לתפקיד גם מבין כי קיים תרחיש בו יכהן בתפקיד באופן זמני- במידה ובעלי השליטה יזכו בערעורם על העסקה בבית הדין להגבלים. לכל זאת יש להוסיף את מגבלת השכר בענף הפיננסים העומדת על 2.5 מיליון שקל, המקשה על מתן חוזה נדיב תוך קביעת יעדים, שכן יכולת התגמול ומתן הבונוסים מאד מוגבלת (סך עלות השכר יכולה לעמוד על כ=2.5 מיליון שקל).

לטראו ניסיון רב במערכת הבנקאית. לפני שהגיע לבנק אגוד, הוא כיהן כמנכ"ל בנק אוצר החייל במשך שמונה שנים ולפני כן כיהן כראש חטיבת הבנקאות בבנק הבינלאומי.

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • בנק אגוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully