וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הנשיא קיבל עפיפון: פסטיבל הדו-קיום ברהט הראה איך נראה שלום

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

21.6.2018 / 7:30

"אור השלום שיוצא מפה יגיע לעזה ולדמשק", אמר מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום בפסטיבל "רמדאן של שלום", שערך המפעל בהשתתפות אלפי עובדים היהודים והמוסלמים. הנשיא ריבלין: "כולי תקווה כי החברה הישראלית תשכיל לקיים ערכים אלו ולדבוק בהם כדרך חיים"

צילום מסך

מחזה כזה, בשיאם של הימים המתוחים בדרום והעימותים בגבול רצועת עזה, אינו ברור כלל וכלל, אבל קיומו הוא אולי העדות הטובה ביותר למציאות חלופית. כ-2,000 יהודים ומוסלמים, ראשי רשויות מקומיות ושגרירי מדינות הגיעו לרהט שבדרום לחגוג את פסטיבל הדו-קיום "רמדאן של שלום".


הפסטיבל הוא יוזמת חברת סודהסטרים העולמית, והוא נערך במפעל החברה בפארק התעסוקה "עידן הנגב" ברהט, מפעל שזכה לכינוי "אי של שלום", המעסיק עובדים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית וביניהם בדואים, ערבים ישראליים ממזרח ירושלים, דרוזים, צברים בני כל העדות, עולים חדשים ופלסטינים מיהודה ושומרון.

שיא האירוע הוא הפרחת עפיפוני שלום, עם הכיתוב "שלום" בעברית, ערבית ואנגלית על ידי עובדי מפעל סודהסטרים. בנוסף , הורכב עפיפון גדול מעשרות ציורים של ילדי העובדים - יהודים ומוסלמים - כאשר לזנב העפיפון מחובר עלה של זית ואת העפיפון הזה העניק למחרת האירוע מנכ"ל סודהסטרים העולמית העולמית דניאל בירנבאום לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שבירך את משתתפי האירוע בברכה מצולמת.

"המסורת המוסלמית מספרת לנו בשמו של הנביא מוחמד, שהרמדאן תחילתו רחמים, אמצעו סליחה וסופו חירות", אמר הנשיא ריבלין, "כולי תקווה כי בדיוק כפי שהשכלתם לעשות היום, נשכיל כולנו, כלל החברה הישראלית, לקיים ערכים אלו ולדבוק בהם כדרך חיים".

הנשיא ראובן ריבלין מברך את עובדי סודהסטרים במהלך פסטיבל רמדאן של שלום ברהט. צילום מסך
הנשיא ראובן ריבלין מברך את עובדי סודהסטרים במהלך פסטיבל רמדאן של שלום ברהט/צילום מסך

"בנגב בונים שיתוף פעולה, דו-קיום מלא באופן משותף, אנחנו ראים פה את העובדים היהודים והעובדים הבדואים שמחים ביחד וגם את הילדים שלהם", אמר ראש עיריית רהט טלאל אל קרנאוי, "לכן אני חושב שמפעל סודהסטרים, המנכ"ל וצוות ההנהלה עשו מעשה מאוד מבורך כדי לחזק את הקשר. אנחנו רוצים לחיות יחד, זה מה שחשוב לנו".


במהלך האירוע העלה בירנבאום את אביו לבמה. "אבא תראה מה שאני רואה", אמר בירנבאום, "אני רואה איך נראה שלום. ככה נראה שלום. ואני מבטיח לך שזה לא נגמר פה. האור שיוצא מכאן יצא מחוץ לאי השלום ונהפוך אותו ליבשת של שלום. הוא יגיע לעזה, לרמאללה, לקהיר, לדמשק, לביירות ונזכה שלבך יהיה שלם ויהיה לנו שלום".

סודהסטרים זכתה לפרסום נרחב בשל מאבקים מוצלחים ובלתי פוסקים בחרם ופעילי ה-BDS. בין האירועים הבולטים זכורה פרשת החרם של ארגון אוקספם נגד השחקנית סקרלט ג'והנסון ב-2014, כאשר זו שימשה פרזנטורית בינלאומית של החברה. כזכור, ג'והנסון בחרה לעמוד לצד סודהסטרים בטענה כי העסקתם של כ-500 עובדים פלסטינאים לצד עמיתיהם הישראלים בשוויון ודו קיום מהווה מודל ייחודי לתקווה ושלום במזרח התיכון.

ב-2016 נקרא בירנבאום להעיד בפני הקונגרס האמריקאי, עדות שקידמה חקיקה פדראלית כנגד ה-BDS ואף שימש כנואם המרכזי בכנס שערך משרד החוץ בבניין האומות המאוחדות בנושא זה. לאחרונה החליטה החברה להטביע את דגל ישראל על אריזות מוצריה המשווקים ב-45 שווקים ברחבי העולם. בכך, הנהלת החברה ביקשה להעביר מסר ערכי של גאווה לאומית דווקא בימים שרבים מאתנו מצניעים את הזהות הישראלית שלנו בעולם.

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully