וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: כ-240 אלף עובדים נמצאים בסכנת פיטורים

עינב בן יהודה

2.12.2002 / 13:54

כ-40 אלף עסקים מצויים בסכנת סגירה ; מהווים כ-16.3% מהחברות והעסקים

כ-40 אלף עסקים, המעסיקים כ-240 אלף עובדים, נמצאים בסכנת סגירה במהלך השנה הקרובה, כך עולה מסקר שערכו כלכלני דן אנד ברדסטריט.

מדד הסיכון של חברת D&B לחודש נובמבר, הסוקר את רמת הסיכון של החברות והעסקים במשק, מצביע על המשך מגמת ההאטה בפעילות העסקית, ולפיו 16.3% מהעסקים נמצאים בסכנת סגירה. נתון זה מצביע על עלייה של 11% במספר החברות שנקלעו לקשיים מתחילת השנה.

להערכת ראובן קובנט, מנכ"ל D&B, למרות הנתונים המדאיגים לא תהיה הכפלה במספר המובטלים במשק הישראלי, שכן חלק מהחברות והעסקים יצליח לשרוד ולהתאושש, וחלק מהעובדים אשר יפוטרו או פוטרו ימצאו דרכם חזרה למעגל העבודה.

מדד הסיכון של D&B מתבסס על בדיקה שנעשתה בקרב כ-250 אלף חברות. העסקים שדורגו ברמת הסיכון הגבוהה ביותר נמצאים בקשיים כלכליים, סובלים מחשבונות בנק מוגבלים, צ'קים חוזרים, תביעות מהותיות, מוסר תשלומים לקוי והפסדים גבוהים המעמידים בספק את יכולת החברה להמשיך ולפעול.

ענף חנויות המזון הינו הענף המוביל בנובמבר, מבין הענפים הנסקרים, בשיעור החברות המדורגות ברמת סיכון עסקי גבוהה מאוד. כ-41.1% מהחברות והעסקים בענף זה מדורגים בסיכון התקשרות גבוה מאוד, בהשוואה לכ-40.9% בחודש הקודם. במקום השני בדרגת הסיכון מדורגים ענף קבלנות בניין וענף ייצור מוצרי מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully