וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הממוצע בספטמבר - 7,029 שקל; ירידה של 5% בשכר ב-9 החודשים הראשונים

עינב בן יהודה

2.12.2002 / 14:49

הירידה - לעומת התקופה המקבילה; השכר בענף החשמל והמים ממשיך להוביל עם ממוצע של 14,675 שקל



מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום עולה, כי השכר הממוצע למשרת שכיר בחודש ספטמבר, ללא עובדים מיהודה, שומרון וחבל עזה (אך כולל עובדים זרים), עמד על 7,023 שקל ברוטו, לעומת 6,979 שקל בחודש אוגוסט. נתונים אלו מתבססים על עיבוד מדגמי ראשוני של דו"חות המעבידים למוסד לביטוח לאומי ומקורות מינהליים אחרים.



את הרשימה הובילו גם החודש עובדי ענף החשמל והמים עם משכורת ממוצעת של 14,675 שקל. השכר הממוצע בענף הבנקאות, הביטוח והפיננסים עמד על 12,062, השכר הממוצע בתעשייה עמד על 8,980 שקל ובמינהל הציבורי על 10,729 שקל.



בהסתמך על נתוני החודשים אוגוסט וספטמבר עולה, כי חלה התמתנות בקצב הירידה השנתי של השכר במחירים קבועים (ללא עובדים מיהודה, שומרון וחבל עזה) , שעמד על 1.2% לעומת כ-2.5% בחודשים יולי ואוגוסט.



עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי השכר הממוצע בתשעת החודשים הראשונים של השנה היה נמוך ב-5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ירידה של 8% בשכר הממוצע (במחירים קבועים) נרשמה בענף השירותים העסקיים, וירידה של 8.5% נרשמה בענף הבנקאות, הביטוח והפיננסים.



בענף שירותי בריאות, רווחה וסעד חלה ירידה של כ-6% בשכר הממוצע, בענף המסחר חלה ירידה של כ-5.5% ובענף שירותי אירוח ואוכל (כולל בתי מלון) חלה ירידה של כ-5%.

בענף התחבורה והתקשורת חלה ירידה של כ-4.5%, בענף התעשייה ובענף שירותים קהילתיים, חברתיים ואישיים חלה ירידה של כ-4%. בענף הבינוי חלה ירידה של כ-3%, בענף החקלאות ובענף המינהל הציבורי חלה ירידה של כ-2.5%.



עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מספר משרות השכיר בספטמבר עמד על כ- 2.341 מיליון. ניתוח נתוני מגמת ההתפתחות של משרות השכיר מלמד כי קצב הגידול השנתי בחודש ספטמבר ממשיך לעמוד על כ-1% , לאחר שבמחצית הראשונה של 2002 הוא עמד על אפס אחוז.



במספר משרות השכיר בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 1% בהשוואה לתקופה המקבילה. ירידה של 6% נרשמה בענף שירותי אירוח ואוכל. בענף התעשייה, בענף שירותים עיסקיים ובענף הבינוי נרשמה ירידה של כ-4% . בענף המינהל הציבורי חלה עלייה של 2% במספר משרות השכיר, בענף שירותים קהילתיים, חברתיים ואישיים נרשמה עליה של כ-3% ובענף שירותי בריאות, רווחה וסעד נרשמה עלייה של כ-6% במספר משרות השכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully