וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום דחה בקשת איגוד חברות הביטוח להקים תאגיד משותף שיפקח על מתן שירותי בריאות לנפגעי תאונות דרכים

אמיר הלמר

2.12.2002 / 14:58

שטרום קבע כי מדובר על כך שההתאגדות מהווה תחליף לתאגיד אבנר שהוחלט על פירוקו במטרה לשפר את התחרות



הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, החליט שלא להעניק פטור לאיגוד חברות הביטוח, אשר ביקש להמליץ לחבריו להקים ולהצטרף לתאגיד משותף שייצג את כלל חברות הביטוח, כמקשה אחת, במשא ומתן מול ספקי השירותים רפואיים לנפגעי תאונות דרכים: קופות החולים, בתי החולים והמדינה כבעלת בתי חולים.



התאגיד המשותף היה מיועד לקיים "בקרה" משותפת של כלל חברות הביטוח, על מתן השירותים הרפואיים לנפגעי תאונות דרכים לשם מניעת "טיפולי יתר" לציבור המבוטחים שהם נפגעי תאונות דרכים. הסדר זה התבקש על ידי חברות הביטוח על רקע התקרב המועד לסיום הסדר "אבנר" שהיה משך שנים הסדר קולקטיווי של כל חברות הביטוח בישראל.



בהחלטתו מציין הממונה, כי פירוק "אבנר" נועד להביא לתחרות בין חברות הביטוח השונות על ליבם של המבוטחים, וכי למעשה התאגיד המשותף הוא מעין תחליף לאבנר שיש בו לסכל את המטרה התחרותית של המחוקק.



הממונה ציין עוד כי הקמת התאגיד המשותף היתה מובילה להאחדת השירותים והכיסוי הביטוחי הניתן למבוטחים שכן בהקמת התאגיד המשותף ובקביעת תנאים אחידים מול ספקי שירותי הבריאות היתה כל חברת ביטוח מבטיחה כי חברות אחרות לא יתחרו בה על ידי הצעת שירותי ביטוח טובים, יקרים ונרחבים יותר. לנגד עיני הממונה עמד החשש מהכפפת ענף ביטוח תאונות הדרכים כולו למשטר אחיד של מחיר ושירות אחידים אל מול כלל ספקי השירותים.

בסוף החלטתו ציין הממונה כי אם יחפצו מבטחים קטנים, בעלי כושר מיקוח נחות, לחבור יחדיו כדי לנהל מו"מ משותף לעצמם - ישקול בחיוב בקשתם זו. לעומת זאת, הסדר הכולל את כל המבטחים, גדולים וקטנים, חזקים וחלשים מהווה "יישור קו" והאחדת שירות כללית כלפי ספקים וצרכנים, תוך מניעת כל סטייה תחרותית של מי מהם ומניעת כל שונות בין מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully