וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאסד"ק 100 עכשיו גם באירופה; ה-QQQ, מנייה העוקבת אחר מניות הנאסד"ק 100 החלה להיסחר בלונדון, בלגיה ואירלנד

יהודה שויצר

2.12.2002 / 15:52

ה-EQQQ תאפשר למשקיעים אירופיים בעלויות נמוכות, להשקיע בנייר העוקב אחר מניות כגון מיקרוסופט, אינטל, אורקל דל וטבע



בורסת הנאסד"ק השיקה גירסה אירופית לנייר הערך הסחיר האמריקאי QQQ, העוקב אחר ביצועיהן של מניות הנאסד"ק 100. ה-EQQQ נרשם למסחר בבורסת נאסד"ק אירופה בבריטניה, בבלגיה, ואירלנד והחל להיסחר כבר היום.



ג'ון ג'ייקובס, מנכ"ל חטיבת המוצרים הפיננסים של הנאסד"ק, ציין כי קהל היעד לו יועד ה-EQQQ הוא הקהל המוסדי. השקת ה-EQQQ מאפשרת כעת למשקיעים מאירופה להשקיע במניות הנאסד"ק 100 וכל זאת בשעות העבודה של בורסות אירופה ובשווקי אירופה, הדגיש ג'ייקובס.



נייר ערך זה למעשה מוריד את עלויות ההשקעה של משקיעים אירופיים בניירות ערך אמריקאים. למעשה עם ההשקעה בנייר ערך זה יוכלו משקיעים מכל רחבי אירופה, בעלויות נמוכות, להשקיע בנייר העוקב אחר מניות מובילות כגון מיקרוסופט, אינטל, אורקל דל וטבע הנסחרות בנאסד"ק 100.



ה-QQQ הנו נייר ערך סחיר הנמצא תחת קטגוריית ה-ETF, מכשירים פיננסיים המבוססים על ביצועיהן של מספר מניות. ETF נסחרות בדומה למניות, ובניגוד לקרנות "סגורות", הן משקפות את ביצועי ניירות הערך שכלולים בהן, ולא מכילות פרמיה או ניכיון עליהם. בניגוד לקרנות נאמנות, ניתן לסחור בהן בהיקפים קטנים, ולפיכך הן מיועדות גם למשקיעים פרטיים: נייר ערך סחיר מסוג ETF העוקב אחר ביצועי מדד הנאסד"ק 100הוא ה-QQQ.



ה-QQQ בארה"ב הוא ה-ETF בעל מחזורי המסחר הגבוהים בעולם. לאור הצלחה זו מסר ג'ייקובס כי הנאסד"ק שוקלת כעת גם להנפיק בארה"ב ניירות ערך סחירים שיעקבו אחר כל מניות הנאסד"ק ואחר סקטורים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully